'Aanbod aantrekkelijker maken met concepten'
Geplaatst op 21 juli 2021
Wijngaarden en Bruin vertegenwoordigden de veredelaar vanochtend in de studio van Paprika Tasty Radio. Ze waren te gast in het kader van het actueel horti thema Veredeling groente, waarmee een klein uitstapje werd gemaakt naar de vollegrond.
Redi is een concept voor paarse sprouting broccoli, dat gezonde inhoudstoffen combineert met een uitzonderlijke smaak op een originele manier. Bejo zet hierbij in op samenwerking met de keten en in het bijzonder de retailer. Ter inspiratie is er gewerkt aan een promotielijn, die onder andere een duurzame verpakking bevat. Er is al interesse getoond vanuit diverse category managers, maar ook chef-koks zijn gecharmeerd van Redi, zo lieten Wijngaarden en Bruin vanochtend weten. Bovendien sleept het concept al meerdere prijzen in de wacht.
Bijzonder is dat de paarse sprouting broccoli in zijn geheel kan worden gegeten. "In Europa wordt maar liefst 70 procent van het huishoudelijk voedselafval onnodig weggegooid. Daarom is het het ontwikkelen van voedsel dat tot weinig verspilling leidt essentieel." Volgens Bruin werkt Bejo hard aan nieuwe producten om de consument te verrassen. "Ik denk dat er nog veel kan gebeuren om het groenteschap aantrekkelijker te maken door middel van voedselconcepten."
In de uitzending werd ook gebeld met een van de telers van Redi én Redi werd live in de uitzending rauw geproefd. Benieuwd of de broccoli in de smaak viel? Luister de uitzending terug via goedemorgen.podbean.com. In de loop van de dag komt de opname hier beschikbaar om terug te luisteren of te downloaden.
Bron: Goedemorgen