Albert Heijn kiest voor Nederlands product
Geplaatst op 06 april 2021
De Nederlandse aardbeien die in de winkels verkrijgbaar zijn, komen onder andere van de zachtfruit teler Bart Goorts waar Albert Heijn al 35 jaar mee samenwerkt. "Tijdens de oogst selecteren Bart en zijn medewerkers alleen de beste aardbeien, die meteen op gekoeld transport gaan. Dus vandaag geoogst, morgen in de winkel. Albert Heijn heeft vanaf nu alleen nog maar Nederlandse aardbeien in het assortiment."
Door steeds verder verbeterde teelttechnologieën en investeringen die Albert Heijn samen met de telers doet, is het uniek dat er al zo vroeg in het seizoen aardbeien van Nederlandse bodem op de groente- en fruitafdeling liggen. Zo wordt er onder andere gebruik gemaakt van belichte teelt, verwarmde kassen, tunnels, stellingen en de nieuwste rassen. Hierdoor is het inmiddels mogelijk om jaarrond Nederlandse aardbeien aan de klant te bieden en het Nederlandse seizoen steeds eerder te laten beginnen.
Beter voor-programma
In de groente- en fruitketen bouwt Albert Heijn, samen met meer dan 200 vaste telers in Nederland, verder aan duurzame teelt in het Beter voor-programma. De langdurige samenwerking staat centraal, naast afnamegarantie, eerlijke prijzen en compensatie voor duurzaamheids-initiatieven waardoor telers met vertrouwen kunnen investeren in een duurzame bedrijfsvoering met zorg voor een beter klimaat, biodiversiteit en de allerbeste kwaliteit en smaak.
De lange termijn samenwerking van Albert Heijn met de telers zorgt ervoor dat niet alleen aardbeien, maar ook bramen, tros- en rivolo-tomaten inmiddels het hele jaar uit Nederland verkrijgbaar zijn.
Bron: Goedemorgen