Aubergine wint populariteit
Geplaatst op 11 maart 2021
In 2020 is de penetratiegraad mede door deze campagnes gestegen naar 26 procent. Aubergine bij iedereen op het weekmenu, dat is nu de ambitie van Purple Pride.
Nu het Nederlandse aubergine seizoen weer is begonnen, zijn ook de specialties weer beschikbaar. Naast de paarse aubergine heeft Purple Pride een breed assortiment speciale soorten: Graffiti aubergine, Mini Graffiti aubergine en Nasu aubergine. Elk met zijn eigen kenmerken en passende smaakcombinaties. Voor de Nasu aubergine, een langwerpige donkerpaarse aubergine met paarse kelk, heeft Purple Pride de exclusieve rechten.
Inspireren
De foodservicebranche heeft een zwaar jaar gehad en ook 2021 begint met een periode dat iedereen creatief moet zijn. Iedereen wilt weer genieten in hun favoriete restaurant, maar tot die tijd wil Purple Pride chefs blijven inspireren. Om chefs te inspireren, werkt Purple Pride samen met het 'state of the art' online chef platform Gastronomixs. Op unieke wijze heeft Purple Pride op het platform op verschillende manieren de aubergine in kaart gebracht. "Samen hebben we componenten (bouwsteentjes) en composities (gerechten) ontwikkeld ter inspiratie voor chefs. Eerder hebben we chefs geďnspireerd met verschillende bereidingen van onze specialties. Dit jaar blijven we inspireren! De aubergine leent zich namelijk perfect voor take-away concepten. En past perfect in de trend van gezond, vegetarisch en duurzaam eten. Wat dacht je bijvoorbeeld van een Smoky aubergine dressing of een chawanmushi van aubergine. Neem een kijkje op Gastronomixs voor meer inspiratie!"
Bron: Goedemorgen