Bedrijfskleding van PET-flessen

Bedrijfskleding van PET-flessen

Bredefleur heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. De marktleider in lelies heeft daarom geďnvesteerd in zonnepanelen en duurzame bedrijfskleding. Met de zonnepanelen worden huishoudens uit de regio voorzien van stroom. De nieuwe Bredefleur bedrijfskleding is gemaakt van een milieuvriendelijk geproduceerd garen, vervaardigd uit gerecyclede PET-flessen en biologisch katoen. Zo zet Bredefleur stappen naar een groene(re) wereld.

Het doel was een milieuvriendelijk geproduceerd garen ontwikkelen dat ook nog eens aan de behoefte vanuit de markt voldoet: hoogwaardige kwaliteit. Dit doel is behaald met rPET garens. Gebruikte PET-flessen worden ingezameld via een mechanisch proces en verwerkt tot 'vlokken'. "De stoffen gemaakt van deze garens zijn niet alleen duurzaam en functioneel, maar ook mooi en comfortabel. Een absolute voorwaarde voor het dragen van de bedrijfskleding voor onze medewerkers", aldus Levi Evers van Bredefleur. Kleding waarin gerecyclede PET-flessen verwerkt worden is GRS (Global Recycle Standard) gecertificeerd. Verder is in de kleding organisch katoen verwerkt dat GOTS (Global Organic Textile Standard) gecertificeerd is. Dit garandeert dat het organisch geteelde katoen is en de teelt is daarmee ook terug te leiden tot de plantage.

"Wij streven naar een productie waarin comfortabele en duurzame werkkleding elkaar ontmoeten. Een productie met respect voor de mens en onze natuur. Naast katoen als belangrijkste biologisch afbreekbare natuurlijke grondstof worden er steeds meer milieuvriendelijke alternatieven gebruikt", aldus Menno van Dijk, Accountmanager bij Galladio Corporate Fashion uit Wateringen. Zij hebben samen met Bredefleur deze unieke, duurzame lijn in bedrijfskleding ontwikkeld, geheel naar wens van Bredefleur.

Zonnepanelen op de kas
Ook met de aanleg van zonnepanelen laat Bredefleur zien dat duurzaamheid een integraal onderdeel van hun bedrijfsvoering is. Greenchoice neemt de stroom af van de 1.068 geďnstalleerde zonnepanelen, die samen  zo'n 364 MWh per jaar opwekken. Dat is voldoende stroom voor meer dan 120 huishoudens. Als duurzaam energiebedrijf helpt Greenchoice met het zelf opwekken van groene stroom, het besparen van energie en compenseert het gasverbruik van zijn klanten. Zo versnelt de lokale energietransitie en komt een groen Nederland steeds dichterbij. Dit sluit ook nauw aan bij de duurzaamheidsambitie van Bredefleur.

Vanuit de maatschappij neemt de aandacht voor een milieuvriendelijke sierteeltsector sterk toe. Transparant ondernemen wordt steeds belangrijker voor spelers in de sierteelt. Elke ondernemer binnen de sierteeltketen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid bij de verduurzaming, dus die neemt Bredefleur ook. Peter Evers van Bredefleur: "Samen geven we het imago van de sector een positieve impuls! Met ons duurzaamheidstraject dragen wij stapje voor stapje ons steentje bij."

Bron: Goedemorgen

Deel artikel