Bring Yourself. We'll do the same.

Bring Yourself. We'll do the same.

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) gaf op 23 juni het officiële startsein voor de campagne 'Bring Yourself' in België en Duitsland. Op het centraal station van Antwerpen en Mönchengladbach kregen voorbijgangers de mogelijkheid om spontaan in de trein te springen naar Nederland. Met een hologram van bekende en minder bekende Nederlanders werden Duitsers en Belgen geďnspireerd met het rijke aanbod van de bestemming Nederland. Twee Belgische koppels en een Duits koppel zijn uiteindelijk naar Den Haag, Eindhoven en Flevoland afgereisd voor een programma vol verrassingen.

Met de campagne zegt NBTC: hoe meer jij jezelf bent en van jezelf laat zien, hoe meer wij jou kunnen bieden en verrassen. Dat maakt jouw bezoek mooier, rijker en waardevoller. Charel van Dam, Manager Marketing NBTC: "Met deze campagne maken we van Nederland een bestemming voor bezoekers die zich voor even écht onderdeel willen en mogen voelen van onze samenleving. We willen in deze fase zo veel mogelijk mensen raken en inspireren om aandacht te krijgen voor Nederland als bestemming met behulp van krachtige portretten van inwoners, ondernemers of lokale helden die een sterk beeld van Nederland geven op internationaal niveau." Het uiteindelijke doel is om waardevolle bezoeken te stimuleren. In deze fase vertelt NBTC de verhalen die van belang zijn voor de bestemming Nederland en de overkoepelende positionering: 'Solving global challenges together in an open inventive & inclusive way'. Dit doet NBTC in 2022 door het jaar rond verhalen te vertellen rondom drie thema's: Greener Cities, Cycling Lifestyle en Dutch Design. De campagne is opgezet in samenwerking met creative agency DAWN. David Snellenberg, founder DAWN: "Nederland heeft lekker veel uitzicht door de verre horizonnen die je overal ziet. Daarom hebben we ook een open mind en zijn nieuwsgierig aangelegd. Dat was het vertrekpunt voor deze campagne."

Met de campagne willen NBTC en partners waardevolle bezoekers aantrekken. Charel van Dam: "Daarmee bedoelen we dat we bezoekers willen bereiken die openstaan voor een inspirerende boodschap en daarmee een positieve impact hebben op bestemming Nederland. Samen met partners werken we aan marketingactiviteiten die een bijdrage leveren aan de duurzame bestemming Nederland. Dat betekent dat we met name andere en minder bekende plekken in Nederland naar voren brengen."

Nik Smit, directeur van Almere City Marketing: "De Bring Yourself campagne van NBTC biedt ons de kans om de ontwikkeling van Almere als Greener City nog beter onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Op safari met de boswachter door de Oostvaardersplassen, overnachten in kleinschalige B&B's tussen de wijngaarden in Oosterwold en de recreatieve mogelijkheden zoals fietsen door de natuur kunnen wij zo nog beter in de spotlight zetten."

Brigitte Daalder-van Merkesteijn, directeur-bestuurder van Visit Flevoland B.V. vult aan: "Ook voor ons biedt de Bring Yourself-campagne een mooi platform om het unieke verhaal van Flevoland te kunnen vertellen. Naast de bijzondere elementen van Almere kunnen we het watererfgoed, de streekproducten en andere bezienswaardigheden in de provincie goed uitlichten."

Algemeen directeur Hans Bakker van Floriade Expo 2022: "Bij een thema als het vergroenen van steden is een bezoek aan Floriade Expo 2022 een must. Het inspireert je groener, gezonder en bewuster te leven wat onontbeerlijk is voor het leven in de groene stad van de toekomst."

De actie was een samenwerking tussen Deutsche Bahn (DB), The Hague Marketing Bureau, This is Eindhoven, Almere City Marketing, Visit Flevoland, Floriade Expo 2022 en NBTC.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel