Carrière als influencer gaat niet altijd over rozen
Geplaatst op 06 januari 2020
Eemy Rutter (21) is zeker vijf uur per dag kwijt aan het bijhouden van haar Instagram-account. Ze maakt foto's en stories en neemt uitgebreid de tijd om de berichten van haar volgers te beantwoorden. "Het is belangrijk om een persoonlijke band met je volgers te creëren", legt ze uit. "Daarom neem ik hun vragen heel serieus."
Rutter is al vier jaar actief bezig met haar account en verdient er gemiddeld 100 euro per maand aan. "Meestal krijg ik kleding of producten, " vertelt ze. Toch hoopt ze op een dag van haar activiteiten als influencer te kunnen leven. Makkelijk is het niet, erkent ze. "De concurrentie is groot. Er zijn veel meisjes met soortgelijke accounts als die van mij. Dat maakt het lastig om door te breken."
Waar jongeren vroeger massaal voetballer of popster wilden worden, droomt een groot aantal nu van een carrière als influencer. Cijfers over de ambities van Nederlandse jongeren op dit gebied zijn er niet, wel van de Amerikanen. Uit een onderzoek van marktresearchbedrijf Morning Consult blijkt dat 86 procent van de Amerikanen tussen de 13 en 38 jaar het ziet zitten om influencer te worden. Van de tweeduizend ondervraagden beschouwt 12 procent zichzelf zelfs al als influencer.
Lees hier verder
Bron: Nu.nl
Meer nieuws