Chrysant blijft in spotlights

Chrysant blijft in spotlights

Het gegeven is bekend, als gevolg van het coronavirus worden er geen beurzen, evenementen of opendagen georganiseerd dit najaar. Helaas. Dit geld ook voor de sierteeltsector. Maar gelukkig wordt er binnen de sector alles aan gedaan om toch zichtbaar te blijven in de keten tot aan de consument. Dat geldt zeker ook voor Chrysant.

De promotiecampagne Just Chrysanthemum van Chryson laat op verschillende manieren zien dat chrysant de bloem is met 1001 mogelijkheden om consumenten blij te maken. Afgelopen voorjaar gaf het promotieteam een overzicht van de belangrijkste activiteiten voor 2020. Nu, een aantal maanden later, is het nuttig om een korte impressie te geven van een aantal activiteiten.

Promotieactiviteiten
Zo ontvangen ruim duizend chrysanteninkopers bij de Nederlandse groothandel elke twee maanden een mailing met favoriete kleuren en vormen van chrysanten, passend bij trends en het seizoen. De Duitse bloemistenvereniging FDF doet jaarlijks productontwikkelingen voor boeketten en arrangementen met chrysanten die aansluiten bij de nieuwste trends. En in het Verenigd Koninkrijk heeft in de maand juni de facebookcompetitie gelopen, in samenwerking met vakblad Fusion Flowers. Hierdoor zijn een maand lang dagelijks chrysantenstukken geplaatst, geliked en gedeeld door honderden (internationale) bloemisten binnen een community van bijna 400.000 professionals. Het complete overzicht van de promotieactiviteiten is hier te vinden.

Stichting Chryson is sinds 1999 het samenwerkingsverband tussen de Nederlandse chrysantentelers en de veredelaars Armada, Deliflor, Dekker Chrysanten, Dümmen Orange, Floritec en Royal van Zanten. De stichting werkt aan het behouden en/of verbeteren van de positie van Nederlandse snijchrysanten.

Bron: Glastuinbouw Nederland

Deel artikel