Bonduelle introduceert nieuwe peulvruchten

Bonduelle introduceert nieuwe peulvruchten

Bonduelle, ‘s werelds grootste groentemerk, komt met vier nieuwe peulvruchten naar Nederland: de Zwarte Kikkererwt, de Adzuki boon, de Mung boon en de Pinto boon. De smaakvolle peulvruchten, geïnspireerd op de voedingspatronen van de Blue Zones, liggen vanaf nu in de Nederlandse supermarkten en worden op ludieke wijze door het oudste samplingteam van Nederland, bestaande uit bijna 100-jarigen uitgedeeld.

Met deze vier unieke en exotische varianten brengt Bonduelle vernieuwing in het peulvruchtenschap. "Bonduelle gelooft dat dit het juiste moment is voor deze innovatie omdat zij mensen wil stimuleren in hun plantaardige transitie. Met deze heerlijke peulvruchten hebben consumenten meer variatie om makkelijk smaakvolle groenten te eten en het is bovendien een perfect alternatief voor vlees. Peulvruchten zijn namelijk echte proteïnebommen”, licht Lianne Hanenberg van Bonduelle toe.

Als leider van het peulvruchten segment is Bonduelle continu bezig met het ontdekken van nieuwe varianten. Voor deze nieuwe peulvruchten is Bonduelle geïnspireerd door de Blue Zones. Blue Zones zijn specifieke gebieden waarvan een groot deel van de bevolking significant langer leeft dan gemiddeld. Bonduelle onderzocht de voedingspatronen van de Blue Zones inwoners. Hieruit komt als belangrijkste dieet component: “zelf verbouwd plantaardig voedsel, waartoe peulvruchten behoren". Het bleek veelvuldig in het dagelijkse voedingspatroon van deze levenslustige honderdjarige terug te komen.

Zo gebruikt men in Okinawa Mung bonen en Adzuki bonen in verschillende gerechten zoals soepen, stoofschotels en desserts. Op Sardinië zijn kievietsbonen, zoals de Pinto boon, veel voorkomende ingrediënten in traditionele gerechten zoals de soep minestra. In Niscoya gebruikt men de Zwarte kikkererwt voornamelijk in curries en dahls.

Introductie op een ludieke manier
Voor de introductie van de vier nieuwe peulvruchten gaat Bonduelle consumenten inspireren met recepten, zowel op winkelvloer als online. Het is immers belangrijk om de Nederlander te inspireren wat ze met deze peulvruchten kan. De voedingsgeheimen uit de Blue Zones worden gecombineerd met moderne recepten om de Nederlandse consument te verrassen. “We kunnen niet beloven dat je honderd wordt door deze peulvruchten te eten, maar we weten wel dat deze varianten een smakelijke variatie bieden en bovendien een gezond en goed alternatief zijn om vlees te vervangen”. Bonduelle introduceert de nieuwe peulvruchten op een ludieke manier. Met het oudste samplingteam van Nederland, bestaande uit bijna 100-jarigen, deelt zij blikjes uit in en rondom winkels. Met deze activatie geven we onze slogan “de verrassende groente van vandaag” wederom op een verrassende manier invulling, zegt Lianne Hanenberg, marketingdirecteur van Bonduelle.

 

Bron:

Deel artikel