Digitale fusie Plantise was grote uitdaging

Digitale fusie Plantise was grote uitdaging

Plantise is een opkweekbedrijf in jonge planten. Het bedrijf is opgericht als fusie onderneming tussen de voormalig zeer bekende kwekerijen Leo Ammerlaan, Van der Lugt en de Grow Group. Plantise staat in de top 3 van de ongeveer 20 opkweekbedrijven in Nederland met circa 55 hectare kasoppervlakte verspreid over 7 locaties. Totaal genomen zijn er in Nederland zo'n 200 medewerkers in vaste dienst en in drukke periodes komen daar rond de 400 flexibele krachten bij. Om deze bedrijven ook op digitaal vlak te fuseren was dus een grote uitdaging. Promax ging deze uitdaging aan.

De drie bedrijven hebben hierdoor gezamenlijk de omslag naar de Cloud gemaakt. Vanaf iedere locatie wordt nu veilig gewerkt. Ilone Ammerlaan, directeur bij Plantise: "Het ERP-systeem is de basis van ons bedrijf. Promax heeft er daarom in korte tijd voor moeten zorgen dat wij naar één grote ICT-omgeving gingen op zeven locaties."
 
Werken in de Cloud
Dennis, projectmanager bij Promax, legt uit hoe die omslag is gemaakt. "De grote uitdaging was om alles over te zetten naar een werkplek in de Cloud. Allereerst hebben we gezorgd dat alle drie de fusiebedrijven vanaf hetzelfde netwerk gingen werken. Elk bedrijf had een eigen omgeving, met eigen gebruikersnamen en wachtwoorden. We hebben alle werkplekken daarom opnieuw moeten inspoelen, ofwel installeren, op de nieuwe digitale omgeving."

"De volgende stap was om de Cloud werkplekken in te zetten. Via de Cloud-werkplek kan iedereen nu vanaf zijn eigen pc bij alle applicaties. Alle data en applicaties staan in een nieuwe omgeving op onze servers."
 
Overal veilig werken
De overgang naar de digitale omgeving van Promax zorgt voor maximale veiligheid. "Omdat alle computers zijn ingespoeld op onze servers konden we onze dienst 'Apparaatbeheer uit de Cloud' uitrollen. Daarmee regelen we op afstand alle software-updates op Windows laptops en computers. Iedereen is vanaf zijn eigen pc automatisch goed beveiligd, waar je ook werkt. Zeker in deze periode waar veel thuis wordt gewerkt is dat erg belangrijk."

"Met ons Security Operations Center monitoren we daarnaast alle verdachte handelingen. Wanneer Pietje bijvoorbeeld elke ochtend vanaf dezelfde locatie en rond dezelfde tijd inlogt, wordt dat door ons systeem geregistreerd. Zo gaat er automatisch een belletje af wanneer er een verdachte login is."
 
Ilone Ammerlaan kijkt tevreden terug op de samenwerking: "Om alles in korte tijd voor elkaar te krijgen, is het de kunst dat je met partijen spreekt die jouw taal verstaan. Het is een vak apart, daar heb je toch advies en hulp bij nodig."

Bron: Goedemorgen

Deel artikel