Digitale klantverbindig en inzicht bij Koppert Cress
Geplaatst op 14 april 2022
Het is voor bedrijven steeds belangrijker om informatie met elkaar uit te wisselen. De meeste in- en verkopers typen hierbij nog dagelijks gegevens over, wat inefficiënt kan zijn. "Organisaties werken vaak in aparte systemen die goed bij het bedrijf passen, maar je ziet dat ze vervolgens afhankelijk zijn van elkaars data. Met FreshBabel is het mogelijk om partijen te koppelen, waardoor je geen fouten meer hebt in het overtikken en er sneller gewerkt kan worden", aldus Martijn van Andel van JEM-id.
Digitalisering interne en externe communicatie
Waar voorheen veel per telefoon ging en op papier gezet werd, registreert Koppert Cress alle activiteiten die impact hebben op de verkoop en voorraad nu via GreenCommerce. Om het uitwisselen van orders automatisch (via een digitale koppeling) te laten verlopen, maakt de organisatie gebruik van FreshBabel. Een klant van Koppert Cress, zoals BE Fresh Produce kan hierdoor een digitale bestelling doen die Koppert Cress accepteert in haar systeem en met één knop verwerkt tot verkooporder. Wilbert Goes (Applicatie beheerder ERP | BI Specialist bij Koppert Cress) is enthousiast: "De digitale verbinding met klanten bevalt ons erg goed. Het zorgt ervoor dat onze orders sneller verwerkt worden. We hoeven niet alle regels afzonderlijk in te voeren en daarmee wordt ook de foutmarge kleiner. Ik denk dat we steeds meer orders via FreshBabel laten lopen en dat we daarmee de nadruk leggen op 'controle' in plaats van 'invoer'. Dat zal ons als organisatie en ook onze relaties enorm gaan helpen."
Digitale verbinding óók met andere softwareleveranciers
Martijn van Andel vervolgt: "Daarnaast is het niet uitsluitend voor GreenCommerce gebruikers, want andere softwareleveranciers en andere partijen kunnen ook op FreshBabel aanhaken, waardoor je partijen die normaal niets met elkaar te maken hebben op technisch gebied, wel met elkaar kan laten communiceren."
Leverbetrouwbaarheid is voor Koppert Cress erg belangrijk: "Omdat wij als bedrijf klanten optimaal willen bedienen, is het noodzakelijk om nauwkeurig en efficiënt te werken, zowel op kantoor als in de loods én op onze teeltlocaties. GreenCommerce biedt ons precies waar wij naar zochten. Er is nu beter inzicht in voorraden, verkoop en productiegegevens. We hebben voor JEM-id gekozen vanwege de betrouwbare software en omdat het bedrijf beschikt over kennis van de sector. Mede hierdoor kunnen we samen blijven innoveren en groeien'', aldus Goes.
Bekijk de video
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws