Direct inzicht met GreenCommerce roadmap
Geplaatst op 19 januari 2023
Ontwikkelingen in de markt volgen elkaar in een razendsnel tempo op. Trends zoals schaalvergroting, globalisering en internationalisering zorgen ervoor dat AGF-bedrijven in rap tempo groeien. Daarnaast zorgen trends op het gebied van voedselveiligheid, sociale verantwoordelijkheid en duurzaamheid ervoor dat bedrijven zichzelf moeten blijven aanpassen om te voldoen aan o.a. wet- en regelgeving. “Om hierbij aan te kunnen sluiten en te kunnen voorsorteren op veranderingen die komen gaan, zijn we sinds 2021 begonnen met het volgen van een roadmap.” begint Robin van den Broek, Development & Product Strategy bij jem-id.
Waarom een roadmap
“In 2021 lanceerde we voor het eerst een roadmap voor GreenCommerce. We merkten dat klanten niet altijd mee kregen welke gave dingen werden ontwikkeld. Dat was ook logisch. Omdat nieuwe ontwikkelingen niet altijd alle doelgroepen raken en dit vaak naderhand pas gecommuniceerd werd, ontstond de misvatting dat er weinig gebeurde. In werkelijkheid waren dat juist de drukke periodes omdat we dan met grote projecten of implementaties bezig waren.” vervolgt Jeroen Nibbering, Product Owner bij jem-id, “De komst van de roadmap heeft ervoor gezorgd dat informatie veel transparanter beschikbaar is. Klanten zijn meer dan ooit betrokken bij nieuwe ontwikkelingen.”
De roadmap voor 2023 is wederom opgedeeld in kwartalen waarbij 4 verschillende thema’s de hoofdrol spelen. Binnen de thema’s worden onderwerpen beschreven met een duidelijk tijdspad. Hierdoor is het voor klanten duidelijk op welk moment er aan welke onderwerpen zal worden gewerkt.
Uitgelichte onderwerpen
Voor het eerste halfjaar staan o.a. de onderwerpen Warehouse informatievoorziening en een Online service portal op de planning. Met de Warehouse informatievoorziening krijgen gebruikers in één oogopslag real-time inzicht in de status van verschillende logistieke activiteiten d.m.v. digitale displays op de werkvloer. Denk hierbij aan informatie over bijv. pickvoortgang voor verladingen, dockplanning, productiestatus en toekomstig ook bijvoorbeeld celbezetting. Zo kan er op een laagdrempelige manier aan diverse informatievoorziening voldaan worden. Chauffeurs zouden direct kunnen zien naar welk dock ze zouden mogen zonder dat het personeel in het loodskantoor gestoord hoeft te worden met vragen.
Verder zal in het tweede kwartaal de eerste versie van een service portal worden opgeleverd met als focus de doelgroep dienstverleners. Via een online kanaal gaan zij digitaal kunnen samenwerken met opdrachtgevers over belangrijke logistieke processen.
Bekijk de volledige roadmap en bijbehorende onderwerpen hier.
Meer nieuws