'Doelgroep op Insta, wij dus ook!'

'Doelgroep op Insta, wij dus ook!'

Vacatures zijn momenteel lastig te vervullen vanwege de krapte op de arbeidsmarkt. Daarom zoeken bedrijven naar allerlei mogelijkheden om in contact te komen met potentiële kandidaten voor vacatures. Instagram is een groeiend medium qua populariteit in de leeftijdscategorie tot ca. 45 jaar, maar ook daarboven groeit het aantal gebruikers. Om die reden lanceert Royal Brinkman, naast de werkenbijroyalbrinkman.nl (website) ook een werkenbijroyalbrinkman account op Instagram.

Wim 't Hart, HR manager onderkent het belang van social media in de werving en selectie van nieuwe medewerkers. "Het is belangrijk om al in een vroegtijdig stadium op de radar van (latente) kandidaten te komen én hen te laten ervaren hoe het is om bij je organisatie te werken. Instagram is een laagdrempelig medium en via foto's, filmpjes en leuke berichten krijgen potentiële kandidaten een idee van de mooie verhalen en gave ervaringen van medewerkers zelf bij ons bedrijf."

Werkenbijroyalbrinkman
In december 2020 lanceerde Royal Brinkman al een 'werkenbij'-website waarmee een kijkje wordt gegeven in de keuken voor toekomstige medewerkers. Een speciale website gemaakt door medewerkers, voor nieuwe medewerkers. Daarbij komt dus nu het Instagram account. Er staan niet alleen verhalen van medewerkers op Instagram, het medium laat ook zien welke gezellige cultuur binnen het familiebedrijf heerst, wie de gezichten zijn achter het succes van het bedrijf en welke vacatures beschikbaar zijn. "Medewerkers hebben passie voor de tuinbouw, doen het samen én met enthousiasme. Op welke afdeling ze ook werken, iedereen kan het verschil maken bij Royal Brinkman. Wij hebben groeiambities en willen ons verder ontwikkelen als kennispartner in de tuinbouw en hebben interessante vacatures op allerlei vakgebieden."

't Hart: "Royal Brinkman heeft dan wel een historie van 135 jaar, maar bruist volop! We zijn wereldwijd actief en werken samen met telers aan slimme oplossingen om het gewas te verbeteren. Die samenwerking is vastgelegd in de klantbelofte en wordt uitgedragen met de slogan 'Let's improve together'. Om dit waar te maken, is het belangrijk dat alle medewerkers die belofte zien als interne ambitie, en daarvoor gebruiken we de interne belofte 'Let's improve your VIBBS'. De waarden Verbinder, Innovatie, Betrouwbaar, Behulpzaam en Specialistisch, samen VIBBS, zijn de vaardigheden die Royal Brinkman waardeert en stimuleert onder haar medewerkers. Het zijn waarden die bepalen of je je thuis voelt binnen ons bedrijf als Brinkman of Brinkvrouw.

Nieuwsgierig naar de verhalen, de VIBBS en de vacatures? Ga snel naar @werkenbijroyalbrinkman op Instagram.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel