Rijk Zwaan wint innovatieprijs in Berlijn

Rijk Zwaan wint innovatieprijs in Berlijn

Vakbezoekers van Fruit Logistica hebben de Tatayoyo peper van Rijk Zwaan gekozen tot Innovatie van het Jaar. Het bedrijf wint daarmee de Fruit Logistica Innovation Award.

De winnaar van de Innovation Award van dit jaar is een paprika van Rijk Zwaan die onder de merknaam Tatayoyo op de markt wordt gebracht. De peper heeft een uitgesproken en sterke smaak die afkomstig is van wilde pepers. Met zijn middelgrote peul tussen een paprika en een snackpaprika in is hij ideaal om in een korte pauze op te eten.

"We zijn erg blij dat we voor de derde keer de Fruit Logistica Innovation Award hebben gewonnen. Vanaf het allereerste begin was ons doel met Tatayoyo om een ​​paprika te kweken die niet alleen zoet is, maar ook hartig en aromatisch smaakt", zegt Heleen van Rijn- Wassenaar, Specialist Marketing & Business Development bij Rijk Zwaan. "Tien jaar geleden zijn we begonnen met het veredelen van de paprika's tot de smaak, kleur en maat aan onze verwachtingen voldeden. Nu hebben we een product dat ook de consument overtuigt", vult teler Bianca van Haperen aan.

De smaak maakte indruk op de vakbezoekers van de Fruit Logistica. Twee dagen lang konden zij stemmen op hun keuze voor de award. Met ruim een ​​kwart van de stemmen won de Tatayoyo peper de gouden Fruit Logistica Innovation Award (FLIA). De zilveren award ging naar Syngenta voor de IDEAL meloen, het brons was voor de groentedip Ysi Bouquet van het Spaanse Anecoop.

Bron:

Deel artikel