TommyTomato bouwt verder aan gezonde missie
Geplaatst op 06 augustus 2024
TommyTomato is sinds de oprichting in 2020 hard gegroeid en heeft een sterke positie opgebouwd. Meer dan 22.000 kinderen eten wekelijks een groentelunch van TommyTomato (op ruim 250 scholen) en afgelopen jaar groeide het bedrijf met 600 procent. De missie van TommyTomato sluit naadloos aan op die van Food Cabinet. Samen zetten zij zich in voor het bevorderen van gezonde voeding met een focus op duurzaamheid en maatschappelijke impact. Deze samenwerking heeft niet alleen als doel om de zichtbaarheid van TommyTomato vergroten, maar draagt ook bij aan de bewustwording en educatie over gezonde voeding op scholen door heel Nederland.
Nieuws en activaties
Het verhaal van TommyTomato bevat veel verschillende boodschappen voor de doelgroepen waar de organisatie tegen wil praten. Van ouders tot leraren, schooldirecteuren, potentiële sponsoren en de overheid. De PR-strategie is erop gestoeld om het verhaal van TommyTomato richting deze groepen verder te stroomlijnen. Met een combinatie van een continue onderstroom aan nieuws, zo werkt TommyTomato bijvoorbeeld aan allerlei nieuwe initiatieven en verdienmodellen, en opvallende PR-activaties gaat de scale-up de komende tijd gericht de media opzoeken.
Bas Turk medeoprichter van TommyTomato: “We kennen Food Cabinet al langere tijd en dit jaar was het moment voor ons om meer naar buiten te treden via pr. Dat doen we met Food Cabinet omdat zij het beste aansluiten bij onze waarde en missie. Find people who believe what you believe.”
Laura Emous, PR Specialist bij Food Cabinet: “Het bijzondere van TommyTomato is dat het bedrijf een maatschappelijke missie heeft, en tegelijkertijd vanuit een echte ondernemersspirit wordt gerund. TommyTomato zit in een dynamische periode van groei, met veel nieuwe initiatieven en samenwerkingen. We vinden het ontzettend waardevol dat we bij kunnen dragen aan hun missie. Met PR gaan we het verhaal van TommyTomato verder vertellen en uiteindelijk nog meer kinderen helpen richting een gezonde toekomst. Het is heel leuk om te zien dat steeds meer good food merken ons ook voor specifieke PR-vraagstukken weten te vinden. Naast TommyTomato werkten we de afgelopen tijd onder meer ook voor impactmerken Grapedistrict en Holie.”
Meer nieuws