'Goede communicatie helpt bij keuze voor biologisch'
Geplaatst op 26 januari 2022
Communicatie zorgt ervoor dat het kennisniveau stijgt én het helpt de consument in zijn keuze. Deze en andere inzichten over het nut en de noodzaak van communiceren over biologisch zijn terug te vinden in de greenpaper 'Biologisch & communicatie'. Brancheorganisatie Bionext bundelde de voornaamste inzichten om bedrijven, winkels en organisaties die werken met biologische producten, te helpen in het vinden van de consument.
Dat communicatie daadwerkelijk een verschil kan maken en een essentiële rol speelt in het overbruggen van bovengenoemde prijsbarričre, blijkt uit de greenpaper. Deze greenpaper, met inzichten en tips, is geschreven in het kader van de driejarige campagne 'Bio Lekker voor je', uitgevoerd door Bionext, in samenwerking met FoodCabinet, die deze maand afloopt.
Meer communicatie draagt ook bij aan het kennisniveau van de consument over biologisch, die is op dit moment nog erg laag. Ongeveer de helft van de consumenten geeft aan slechts 'een beetje' te weten waar biologisch voor staat. Er valt op het gebied van kennis dan ook nog veel te winnen.
"Het in lijn krijgen van communicatie door de hele keten is de uitdaging," aldus Michaël Wilde, directeur Bionext. "Communicatie over biologisch is per definitie multi-issue communicatie, want het gaat over de bodem, klimaat, biodiversiteit, bestrijdingsmiddelen, kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen, dierenwelzijn etc. De consument meenemen in het hele verhaal is iets wat we samen moeten oppakken. Alleen op die manier kunnen we ervoor zorgen dat de consument verder kijkt dan de prijs en de meerwaarde van biologische producten gaat zien en begrijpen."
De Greenpaper 'Biologisch & communicatie' is geschreven voor iedereen die werkt of wil werken met biologische producten. Download 'm hier gratis.
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws