'Gezamenlijke promotie groente- en sierteelt'

'Gezamenlijke promotie groente- en sierteelt'

De tuinbouw moet veel meer van zichzelf laten horen. “We verkopen geluk en gezondheid maar doen daar veel te weinig mee. Ik zou het toejuichen als sierteelt en groenteteelt samen generieke reclame gaan maken voor tuinbouwproducten", zo zegt Olaf van der Voort van Van der Voort Potplanten in KAS Magazine.

"We moeten ons verhaal veel beter vertellen en ook blijven vertellen”, zo geeft Van der Voort aan. Hij ziet daarin een rol weggelegd voor Bloemenbureau Holland, maar juist door de krachten te bundelen met de groenteteelt, kun je volgens hem veel meer bereiken. “We moeten top of mind blijven bij de consument, net als een McDonald’s of een Coca Cola. En niet alleen in Nederland, maar in heel Europa. Daarbij gaat het niet alleen om gezondheid en geluk, maar ook om de tuinbouw in het juiste perspectief te presenteren. Er wordt nu niets gedaan, terwijl de consument wel een mening over de tuinbouw heeft.”

Lees hier het volledige interview

Bron: KAS Magazine

Deel artikel