Growers Uniteds biedt meer waarde door maatwerk
Geplaatst op 09 januari 2023
Dat laten commercieel directeur Perry Dekkers en marketing manager Wim van den Berg weten in KAS Magazine. “Want volume verkopen is niet ons doel, we willen vooral zoveel mogelijk waarde bieden.” Als marketing manager bij Growers United doet Van den Berg veel onderzoek naar consumentengedrag. “We willen weten wat een consument daadwerkelijk koopt. Zo’n shopperonderzoek bestaat feitelijk uit twee onderdelen: wat zegt een consument en wat doet een consument. Daar kan namelijk verschil tussen zitten, dus is het goed om op beide vragen een antwoord te krijgen. De inzichten die we met dat onderzoek verkrijgen, gebruiken we om gerichter verkoopkansen te identificeren. Want uiteindelijk is het doel dat we in kaart krijgen wáár we meer waarde kunnen toevoegen.”
Growers United deelt die inzichten vervolgens met de klant, de retailer dus. “Voor retailers is het heel waardevol om te weten wat hun klanten willen. Op basis van die informatie kun je namelijk samen keuzes maken. Over producten, maar bijvoorbeeld ook over verpakkingseenheden, over duurzaamheid of over de promotieplanning gedurende het jaar. Zo’n onderzoek levert heel veel informatie op waarmee je gezamenlijk aan de slag kunt.
Lees het volledige artikel in KAS Magazine.
Bron: KAS Magazine