Make-over voor Kom in de Kas

Make-over voor Kom in de Kas

Kom in de Kas vernieuwt en gaat verder met een nieuwe uitstraling. Op woensdag 22 januari 2020 kregen de vertegenwoordigers van de regio's de primeur van de nieuwe huisstijl.

Het nieuwe, kleurige logo, waarin de kas nog steeds herkenbaar is, past goed bij een innovatieve sector en geeft het evenement een moderne uitstraling.

Al vele jaren heeft Kom in de Kas niets te klagen over het aantal bezoekers dat op het evenement afkomt. Echter een belangrijke doelgroep ontbreekt bij de bezoekers: de stedelingen in de leeftijd van 20 tot 40 jaar. In deze groep zitten de studenten, de jonge talenten, gezinnen én de opiniemakers. De mensen die het meest kritisch naar de herkomst van hun voedsel kijken, de publieke opinie bepalen én potentiële werknemers. Om deze doelgroep te bereiken is gekozen voor een nieuwe campagne én een nieuwe huisstijl die het innovatieve karakter van de sector benadrukt.

Elementen
In het logo komen alle elementen die voor de glastuinbouw van belang zijn terug. De punt van het kasdek met daaronder het geel van het zonlicht. De zijkanten met blauw voor de contouren van de kas en de blauwe kleur van water en lucht; en tenslotte in het midden, het middelpunt de plant in de groene kleur. Qua kleuren is gekozen voor heldere, frisse en moderne kleuren.

Bij de komende editie van Kom in de Kas is de nieuwe huisstijl in alle regio's zichtbaar. Ook de website wordt in een nieuw jasje gegoten en komt medio februari online.

Kom in de Kas 2020 vindt plaats in het weekend van 4 en 5 april en wordt dit jaar voor de 43e keer georganiseerd. In zo'n 20 regio's zetten ondernemers de deuren van hun kas open voor het publiek. Het evenement wordt mede mogelijk gemaakt door Glastuinbouw Nederland, GroentenFruit Huis, Royal FloraHolland, Interpolis en Rabobank.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel