Marketing: Een nieuwe look voor Burger King
Geplaatst op 08 januari 2021
Deze zal de komende tijd doorgevoerd worden in de restaurants en op alle punten binnen de gast- en merkbeleving. De nieuwe visuele identiteit komt voort uit de ambitie van het merk om het gehele assortiment aan te bieden zonder kunstmatige kleur- en smaakstoffen en conserveringsmiddelen.
Meer dan ooit streeft Burger King ernaar gasten te laten genieten van natuurlijk eten, zonder kunstmatige toevoegingen. Dit wordt vanaf nu ook weerspiegeld door het visuele design. Het merk introduceert een nieuw logo, verpakkingen, merchandise, menuborden, bedrijfskleding, POS-materiaal en interieur. Ook zal Burger King de nieuwe visuele identiteit de komende periode gaan doorvoeren in alle on- en offline communicatiemiddelen. Het resultaat is een moderne, positieve uitstraling met vertrouwen in de toekomst, zonder de oorsprong van het merk en de fans uit het oog te verliezen.
Wereldwijd neemt de complete uitrol van de nieuwe visuele identiteit meerdere jaren in beslag. Burger King Nederland start in januari 2021 met het aanpassen van het logo en het gebruik van de nieuwe stijl in communicatie, om in de periode daarna steeds meer elementen aan te passen en te vernieuwen.
"Trots lanceren wij vandaag onze nieuwe visuele identiteit. Voor ons is dit één van de belangrijkste manieren om met onze gasten te communiceren. Het vertelt wie we zijn en welke waarden we belangrijk vinden." aldus Esther van de Graaf, Marketing Manager. "We willen met onze nieuwe visuele uitstraling gasten trek laten krijgen in onze burgers en de gastervaring optimaliseren. Met als uitgangspunten natuurlijk 'flame-grilling' perfectie en, boven alles, smaak!"
Design met karakter
Elk element van de nieuwe visuele identiteit is ontwikkeld om beter aan te sluiten bij de strategie en de 'food journey' van Burger King. De uitgangspunten voor het design reflecteren de unieke wereldwijde karaktereigenschappen van Burger King: Big & Bold, Playfully Irreverent, Mouthwatering and Proudly True.
Logo
Zelfverzekerd, dat is Burger King - echt, simpel en heerlijk eten. Sinds de introductie van het voormalige logo in 1999 heeft de markt een transitie doorgemaakt naar modernere, digitaal-vriendelijke ontwerp-taal. Het nieuwe minimalistische logo sluit naadloos aan op de evolutie van het merk, en is een ode aan het erfgoed dankzij het verfijnde, zelfverzekerde, simpele en speelse design.
Kleur
De geselecteerde kleuren zijn zonder uitzondering rijk en uitgesproken, geďnspireerd op het Burger Kings iconische Flame-grilled proces en verse ingrediënten. De nieuwe fotografie heeft extreem veel textuur en prikkelt alle zintuigen.
Lettertype
Het nieuwe, eigen lettertype van Burger King heet (heel erg toepasselijk) "Flame". Het font is geďnspireerd op de vormen van de het Burger King producten - uitgesproken, rond en ronduit lekker - en het eigenzinnige karakter van het merk.
Kleding
De kleding van Burger King medewerkers maakt hen in één klap flame-grill masters. De kledingstijl is eigentijds en comfortabel door het gebruik van de zeer kenmerkende kleuren en illustraties. Overigens worden er in marketing en communicatie uitingen échte Burger King medewerkers ingezet.
Verpakking
De verpakkingen zijn voorzien van het nieuwe logo en kleurrijke illustraties van de ingrediënten per product. Kenmerkend op de verpakkingen zijn de uitgesproken kleuren en vormen die samen een speels geheel vormen.
Bron: Goedemorgen