Nieuw seizoen Hoogstraten officieel geopend

Nieuw seizoen Hoogstraten officieel geopend

Traditioneel opent Coöperatie Hoogstraten het seizoen op een feestelijke manier. Met vorig jaar voor de eerste keer een digitale start, is de veiling blij dat iedereen nu weer op de coöperatie kan worden ontvangen. "Deze dag ontvangen we onze gasten graag met een persconferentie, de klokverkoop van de aardbeien, gevolgd met de officiële overhandiging van de cheque voor het goede doel en er wordt afgesloten met een ontbijtbuffet."

Coöperatie Hoogstraten koos dit jaar als goede doel de Nadjmi Foundation. De Antwerpse topdokter Nasser Nadjmi, bekend van de serie 'Topdokters' loopt marathons op Noord- en Zuidpool voor kinderen met gespleten gehemelte. Dit doet Dr. Nadjmi voor zijn stichting de Nadjmi Foundation. Deze stichting zorgt ervoor dat kinderen met een schisis overal ter wereld geholpen kunnen worden.

"Wij waren onder de indruk van zijn doorzettingsvermogen. Om je elke dag met hart en ziel ergens voor in te zetten is onze telers niet onbekend. Daarom hebben we hem gevraagd om voor dit jaar ons goede doel te zijn. Naar jaarlijkse traditie, wordt er een kist aardbeien geveild voor het goede doel. Deze kist ging naar Fruithandel Sebrechts aan de prijs van € 500 per 500 gram. Door de inbreng van Coöperatie Hoogstraten, in naam van de telers, werd de opbrengst verdubbeld. Het bedrag van € 8.000 werd overhandigd aan Julie en Kian Nadjimi, dochter en zoon van Dr. Nasser Nadjmi. De dokter kon jammer genoeg zelf niet aanwezig zijn, maar liet een fijne en warme videoboodschap na, ter bedanking."

Eigenares Ellen Sebrechts is zeer tevreden met de aankoop van deze aardbeien. "Wij zijn blij deze aardbeien te kunnen kopen en zo mee het startschot te geven van het Belgische aardbeiseizoen. Met deze aankoop willen we het belang van lokale productie onderstrepen. Het is onze filosofie om zoveel mogelijk Belgische producten aan te bieden. We zetten volop in op partnerships met lokale producenten. Dat we hiermee ook nog ons steentje kunnen bijdragen aan een nationaal goed doel is mooi meegenomen!"

Verder is de seizoensstart het ideale moment om de nieuwe consumentenwebsite voor te stellen en nog eens de nadruk te leggen op de inspanningen naar duurzuumheid. "Via onze kartonnen punnets (incl. QR-code met de gegevens van onze telers), het opnieuw behalen van het MVO-charter en de LCA - tool bouwen we verder aan een duurzame onderneming. Daarnaast zijn we ook heel blij dat we dit jaar de 4e editie van het Internationaal Aardbeiencongres opnieuw kunnen organiseren. Deze gaat door van 21 tot 24 september 2022 in Antwerpen. Dit congres is op korte tijd uitgegroeid tot dé ontmoetingsplaats voor de wetenschappelijke en commerciële trendsetters in de aardbeisector."

En Hoogstraten is zoveel meer dan enkel aardbeien. Hoogstraten telers zijn trendsetter bij het jaarrond telen van de allerlekkerste tomaten met een zeer ruim en inspirerend assortiment en vanaf maart zijn er paprika's en komkommers. In de zomermaanden kan de Belgische consument genieten van heerlijke Hoogstraten bessen (blauwe bes, framboos, braambes en kiwibes) en kersen.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel