Nieuw: YU&ME tomaatjes

Nieuw: YU&ME tomaatjes

Vol trots kunnen Bas en Ton van Leeuwen van Westburg BV vermelden dat vanaf maandag 4 april (start week 14) de nieuwe YU&ME tomaatjes verkrijgbaar zijn bij Jan Linders Supermarkten. Door samenwerking tussen de telers die ondersteund werden door ZON en BASF's vegetables seeds business is een holistisch concept ontstaan.

De tomaten worden geteeld en verpakt door Westburg BV in Grubbenvorst en verkocht door ZON. Kenmerkend is de crispy bite, zoete smaak, een wat kleinere maatvoering en gewicht dan reguliere snoep- en snacktomaten. Dat maakt het een perfect bite size tomaatje.

Innovatietraject
"In deze unieke samenwerking is de aanpak van een door ZON ingericht innovatietraject toegepast, waar het YU&ME borreltomaatje het eerste opgeleverde product van is", vertelt Jenny Peters, product marketeer bij ZON. "De uitwerking en visualisatie van Dries Habraken van PIT foodconcepts en Studio Laura Voet, packaging design maken YU&ME een duurzaam en toekomstbestendig product", voegt Henri van Hassel, Consumer & customer manager vegetable seeds bij BASF, toe. YU&ME is echt als een collectief ontwikkeld. Dries Habraken vormde de product,- en merkstrategie en ontwikkelde het concept. Laura Voet vormde de totale branding en packaging design.

Borreltomaatje
Het borreltomaten merk YU&ME is gebaseerd op een tomatenras dat is ontwikkeld door BASF's vegetable seeds business. Door de uitschuifbare slede in de verpakking zet je deze met trots op de borrelplank. Daarbij zijn ze gemakkelijk mee te nemen als snack naar school of werk. Bijzonder genieten doe je met YU&ME.

Verpakking
"De verpakking klopt helemaal, de kleuren en zonnestralen die centraal staan voor hoe de tomaatjes groeien in de kassen in Grubbenvorst. Met daarnaast ons verhaal, de duurzame teeltwijze en keuze voor verpakkingsmateriaal", aldus Bas van Leeuwen van Westburg BV. De verpakking is uniek in het schap door het kleurgebruik.

Doelgroep
YU&ME staat voor You & Me, het delen van bijzondere momenten en maken van mooie herinneringen. Verwen jezelf maar geniet ook met anderen! In een tijd vol uitdagingen is er niets krachtiger dan samen genieten. YU&ME is een concept, ontwikkeld voor een brede jongere doelgroep waaronder millennials en gezinnen met kinderen.

Duurzaamheid
Duurzaamheid is een belangrijk uitgangspunt voor de YU&ME tomaatjes. Zo bestaat de verpakking enkel uit karton, wat het eenvoudig recyclebaar maakt. De borreltomaatjes worden bij Westburg BV op duurzame wijze PlanetProof geteeld met gebruik van restwarmte en inzet van alleen biologische gewasbescherming.

YU&ME is exclusief verkrijgbaar bij Jan Linders Supermarkten vanaf maandag 4 april (start week 14). De borreltomaatjes zijn verpakt per 170 gram.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel