Nieuwe koers Cultilene met duurzame focus

Nieuwe koers Cultilene met duurzame focus

Met een nieuw logo en nieuwe branding markeert Cultilene de essentie waar het bedrijf voor staat: de perfecte basis leveren voor een duurzame en hoogrenderende teelt. 'Where impact begins' is de nieuwe slogan van Cultilene. Impact voor de klant creëert Cultilene met productontwikkeling waaronder alternatieven voor steenwol, innovatieve productieprocessen en een betrokken team van experts.

"De wereld voorzien van zo veel mogelijk goed en veilig voedsel met zo min mogelijk water, energie en niet-hernieuwbare grondstoffen is een van de grootste uitdagingen voor de tuinbouw wereldwijd. Die uitdaging aangaan begint met de juiste basis voor de planten die ons voedsel leveren. Wij leveren die basis. Met onze substraatproducten bieden we het best mogelijke wortelmilieu. Daarmee ontsluiten we het volledige potentieel van planten", zegt Dennis Wertheimer, directeur van Cultilene. "De opgevangen waterdruppel uit ons nieuwe logo symboliseert onze drive om het wortelklimaat perfect te managen en zo te inspireren tot duurzame, betrouwbare plantenteelt."

Innovaties met impact
"Als toonaangevend bedrijf in de wereldwijde substraatindustrie voor de glastuinbouw en als onderdeel van multinational Saint-Gobain opereert Cultilene in een omgeving die uitdaagt tot een stap extra zetten voor innovatie", zegt Ralf Derksen, innovatiemanager van Cultilene. Een van de duurzame vernieuwingen die Cultilene ontwikkelt, zijn circulaire substraten gebaseerd op bijvoorbeeld hout en glas. Deze nieuwe producten combineren een optimaal groeiklimaat - vergelijkbaar met steenwol - met hoge recyclebaarheid. Deze producten zijn nu in de laatste ontwikkelingsfase: testen in de praktijk.

Sterke partnerships
"We geloven in sterke partnerships om onze ambities te bereiken. Partners die - net als wij - bereid zijn om harder hun best te doen omdat ze graag uitgedaagd worden", zegt Dennis Wertheimer. Cultilene zoekt die verbinding bij telers, onderzoeksinstellingen en collegabedrijven. Zo werkt de onderneming binnen Plant Empowerment samen aan een datagedreven groeistrategie voor duurzame en productieve planten in balans. Als onderdeel van Saint-Gobain heeft Cultilene gemakkelijk toegang tot research stations die inzetten op duurzaam materiaalgebruik en aan het voldoen aan de wereldwijde klimaatdoelen. Saint-Gobain heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelen gesteld: in 2025 20% minder CO2-emissie, in 2030 33% minder en in 2050 CO2-neutraal. Daarnaast heeft de onderneming zich gecommitteerd aan een vermindering van 50% niet-gerecycled afval in 2025, in 2030 80% minder en 100% hergebruikte verpakking in 2050.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel