Nieuwe missie voor GroentenFruit Huis
Geplaatst op 10 december 2021
GroentenFruit Huis toont leiderschap op een nieuw gezond perspectief voor maatschappij en markt. Onze vereniging levert aantoonbaar een positieve impact op een gezonde generatie. Een gezonde, innovatieve en duurzame maatschappij gefundeerd op groenten en fruit.
Samen richten we ons op de gezonde toegevoegde waarde van de groente- en fruitketen. Zo vertegenwoordigen wij de belangen én het verlangen van onze leden. Wij zijn dé spreekbuis, dé activator en dé kennisbron voor een gezonde generatie.
Janine Luten: "De nieuwe missie sluit niet alleen aan bij GroentenFruit Huis en haar leden, maar ook bij de rol die onze sector wil pakken. Iedereen weet dat groenten en fruit gezond zijn, maar hoe gaan we een gedragsverandering bewerkstelligen zodat consumenten ook daadwerkelijk meer groenten en fruit gaan eten. We willen een beweging in gang zetten naar een gezonde generatie." Tijdens de vorige algemene ledenvergadering werden al de vijf ambities voor de komende tien jaar geformuleerd: Gezondheid, Duurzaamheid, Sociaal, Voedselveiligheid en Markt & Economie. Om inhoud te geven aan de missie zijn de strategische doelen geprioriteerd en vertaald naar het jaarplan voor 2022.
Storytelling
"Om het verhaal van de sector te vertellen gaan we de kracht van storytelling gebruiken. GroentenFruit Huis mist een aansprekende corporate story die leden, ketenpartners en stakeholders verbindt en de waardering voor de sector versterkt. Hiermee gaan we komend jaar aan de slag.", aldus Janine Luten. De corporate story wordt een overkoepelende verhaal over de toegevoegde waarde en ambities van de groente- en fruitsector en vergroot de zichtbaarheid van de sector.
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws