'Once Upon A Concert'

'Once Upon A Concert'

Creatieve bureaus iQ Events en Arling bedenken een nieuwe digitale show voor personeel en zakenrelaties als alternatief voor de jaarlijkse bedrijfsbijeenkomsten. Dit digitale en custom-made evenement moet een veelvoorkomend probleem in de markt oplossen, sinds de coronamaatregelen thuiswerken tot de norm hebben gemaakt.

Het najaar of de start van het jaar is vast en belangrijk moment om met de hele organisatie de doelen en ambities voor komend jaar te bespreken en terug te kijken op het afgelopen jaar. Door de opnieuw aangescherpte maatregelen is dit voor bedrijven niet meer mogelijk. Met het digitale format genaamd 'Once Upon A Concert' bieden beide bureaus de helpende hand om bedrijven vanuit huis, hun medewerkers, toch in verbinding te brengen.
 
Once Upon A Concert is een interactieve tv-show met bekende Nederlandse artiesten zoals Rolf Sanchez en een speciale kerstshow van de 3JS. Deze show wordt dit najaar en begin 2021 aangeboden aan Nederlandse bedrijven. De jaarlijkse evaluatie en festiviteiten worden hiermee digitaal aangeboden, in combinatie met een concert. Deze line-up is door bedrijven zelf samen te stellen en wordt aangevuld met gepersonaliseerd programma van het bedrijf dat de show afneemt.
 
"Wij zijn ontzettend blij dat we bedrijven met Once Upon A Concert in deze rare tijd toch kunnen laten samenkomen", vertelt Imre van Leeuwen - eigenaar van de initatiefnemende bureaus. De initiatiefnemers handelden naar eigen zeggen vooral oplossingsgericht. "De verbinding met de medewerkers en onderling contact dreigt na al die maanden thuiswerken te vervagen. Collega's zien elkaar wel tijdens het videobellen, maar teambuilding is er echt niet bij. Wij willen dat probleem met Once Upon A Concert oplossen. Dit event draait om teambuilding en saamhorigheid", aldus Imre.
 
Een belangrijk onderdeel van het digitale format is dan ook dat medewerkers en klantrelaties vanuit huis onderdeel zijn van deze digitale bijeenkomst. Zij kijken niet alleen, maar zijn echt actieve deelnemers. Vanuit huis kunnen medewerkers met elkaar in een live chatbox praten over de show en bijvoorbeeld ook deelnemen aan een online game.
 
Met dit concept willen de bureaus ook een maatschappelijke bijdrage leveren aan gezinnen die het extra moeilijk hebben. Ze hebben daardoor een samenwerking met de LINDA.foundation gezocht en als goede doel gekoppeld aan het concept. Van ieder concert dat wordt afgenomen, schenken de bureaus €500,- aan deze foundation die gezinnen in Nederland steunt die onder de armoedegrens leven. Naast deze donatie, maken zij ook een eigen show voor de LINDA.foundation. Elke stream die door bedrijven wordt afgenomen, wordt hiermee gedoneerd aan een gezin aangesloten bij de LINDA.foundation.  
 
Meer informatie over Once Upon A Concert op www.onceuponaconcert.nl

Bron: Goedemorgen

Deel artikel