Pionier dekt 'onverzekerbare' risico's
Geplaatst op 23 augustus 2023
Cameron Shearer, CEO van Superscript, over het succes van zijn bedrijf: “De meeste zakelijke verzekeringen zijn niet klantgericht. Ze zijn gebaseerd op de bereidheid van verzekeraars om bepaalde risico's te dekken, in plaats van te kijken naar wat een modern bedrijf nodig heeft. Dit heeft vaak tot gevolg dat de klant een ondermaats 'one-size-fits-all' pakket krijgt aangeboden. Hierdoor zijn zij ofwel onderverzekerd, of betalen ze voor dekkingen die ze eigenlijk niet echt nodig hebben. We hebben Superscript opgezet om de prioriteiten om te draaien en klanten centraal te stellen. We hebben hiervoor een systeem ontworpen dat unieke behoeften van klanten afstemt op het specifieke aanbod van verzekeraars - een win-winsituatie voor de gehele keten. Het belangrijkste is dat klanten hiermee precies de dekking krijgen die bij hen past, met meer flexibiliteit”.
Complex speelveld
Hij vervolgt: “Het speelveld van start- en scale-ups en MKB is divers en complex, het vereist innovatieve, technische oplossingen om op het gebied van verzekeringen aan de wensen te voldoen. De veelal verouderde technische en operationele situatie in de branche staat vaak de klantervaringen en verbeterde resultaten voor verzekeringsmaatschappijen in de weg. Onze eigen technologie en op data gebaseerde systemen staan centraal in alles wat we doen en dragen bij aan vooruitgang in zowel de verzekeringsbranche als voor onze klanten. Door de vernieuwende manier waarop wij werken, kunnen we sneller schakelen dan andere verzekeraars. We beoordelen risico’s nauwkeuriger, en dat staat weer garant voor meer transparantie, gebruiksgemak en een scherpere prijs. Als snelgroeiend techbedrijf kennen we de risico’s die we dekken en dat werkt zowel inspirerend als motiverend.”
Digitale transformatie
De dekking van Superscript omvat de gangbare polissen zoals werkgeversaansprakelijkheid, bedrijfsonderbreking, bestuurders- en commissarissenaansprakelijkheid, specifiek voor lastig te verzekeren opkomende sectoren in tech. Het aanbod is breed en gericht op uitdagingen waar bedrijven steeds meer mee te maken krijgen. “De digitale transformatie en de toenemende hoeveelheid gegevens die bedrijven verwerken, brengen groeimogelijkheden, maar ook allerhande risico’s met zich mee. Het verzekeren van die complexe risico’s was tot dusver lastig, zo niet onmogelijk. Het is dat gat in de markt waar wij in zijn gesprongen”. De verzekeringsbroker besloot volstrekt anders te werk te gaan dan de gerenommeerde spelers; geen vaste pakketten maar op maat gemaakte verzekeringen, geleverd via een unieke combinatie van een digital-first georiënteerde aanpak en een team van tech-specialisten. “Zo is het mogelijk dat klanten uitsluitend die risico’s verzekeren die op hen van toepassing zijn en zodoende de verzekeringen met het bedrijf laten meegroeien en opschalen”, vervolgt Shearer. “En dat was precies onze bedoeling toen we ermee begonnen.”