'Oranje lintje' uitgedeeld

'Oranje lintje' uitgedeeld

Het begon als een ludieke actie om het oranjegevoel van Koningsdag te benutten om aandacht te vragen voor de Go Go Greenweek begin mei. Maar de actie van tomatenteler Kees Stijger zou zomaar een jaarlijkse traditie kunnen worden: een gezonde blijk van waardering voor een persoon of organisatie vanwege zijn of haar verdiensten voor de glastuinbouw of maatschappij. De primeur was voor Westlander Jan Kouwenhoven, aldus Glastuinbouw Nederland.

Toen Kees Stijger uit Honselersdijk werd benaderd door projectleider Agnes van den Berg van Go Go Greenhouse over zijn deelname aan de Go Go Greenweek (van 1 t/m 8 mei), gaf hij spontaan aan wel wat te willen doen rondom Koningsdag. Op zijn bedrijf worden immers al jarenlang oranje tomaten geteeld, dus de link met het oranjefeest is eenvoudig gemaakt. Daar doet de coronacrisis niets aan af, al moest er wel wat specifieker worden nagedacht over de organisatie.

Oranje lintje
Een belangrijk aspect van het project Go Go Greenhouse is om scholieren, die op zaterdag en in de vakanties al werkzaam zijn in de sector, meer te vertellen over de veelzijdigheid en de mogelijkheden van de glastuinbouw. Op die manier kunnen ze een jonge ambassadeur worden van het bedrijf en van de sector. Daaruit ontstond het idee om in de aanloop naar Koningsdag en de Go Go Greenweek een jonge ambassadeur een doos oranje tomaten te laten overhandigen aan een persoon die zich al ruimschoots heeft bewezen als ambassadeur van de sector.

Go Go Greenhouse wil het mooie verhaal van de glastuinbouw uitdragen naar de maatschappij, het overdragen van een 'gezond oranje lintje' symboliseert de maatschappelijke betrokkenheid van de sector bij mens en omgeving.

Lees hier verder

Bron: Glastuinbouw Nederland

Deel artikel