Nieuwe CEO The Greenery
Geplaatst op 10 november 2023
Markowski: “Ik kijk er enorm naar uit om vanuit deze eindverantwoordelijke rol zorg te dragen voor de succesvolle uitrol van Focus 2025 met als doel een sterkere concurrentiepositie en maximale waardecreatie voor onze telers. De ‘land tot klant’-keten heeft zich de afgelopen jaren in snel tempo ontwikkeld waardoor marges en samenwerkingsvormen binnen de keten onder druk zijn komen te staan. Als directie willen we daarom The Greenery transformeren naar een plattere, wendbare organisatie die beter aansluit op het uitdagende landschap van de AGF-keten. The Greenery speelt een zeer belangrijke rol als vertegenwoordiger van de bron. Niet alleen voor de telers maar ook voor de eindconsument, aangezien productbeschikbaarheid met de juiste prijs-kwaliteit verhouding alleen maar uitdagender zal worden naar de toekomst toe. Ik ben ervan overtuigd dat we met de verdere uitrol van de Focus 2025 strategie een toekomstbestendige organisatie maken die grote waarde toevoegt binnen de keten.”
Ervaring met transformaties
Voor The Greenery bekleedde Markowski al diverse leidinggevende posities waarin hij transformaties leidde en bedrijfsovernametrajecten begeleidde. Dit deed Markowski onder andere in verschillende Europese rollen bij telecomprovider Liberty Global, in het M&A team van ABN AMRO en als COO bij digitaal mediabureau 9024 Media. In deze functies heeft Markowski laten zien dat hij in staat is een organisatie versneld te laten transformeren en aan te passen aan de veranderende omstandigheden door te werken vanuit een duidelijke visie, hands-on en koersvast leiderschap.
Niels Zuurbier, voorzitter Raad van Commissarissen The Greenery U.A.: “David heeft inmiddels door zijn eindverantwoordelijkheden bij HR, Strategie en Growers veel ervaring binnen ons bedrijf, onze keten en bij onze leden opgedaan. In combinatie met zijn sterk leiderschap en strategische visie zijn we ervan overtuigd dat hij de juiste persoon is om, met de invoering van de strategie Focus 2025, onze organisatie naar de toekomst en blijvend succes te leiden. Een Greenery die nog wendbaarder, concurrerender en succesvoller is. En daarmee te zorgen voor maximale waardecreatie voor onze telers.”