Real life moestuin online

Real life moestuin online

Mijn Boerderijtje is jouw stukje platteland. Dit online platform waarmee 25 soorten groenten en kruiden, 100% biologisch verbouwd kunnen worden is vanaf nu als app beschikbaar. Hierdoor kan er laagdrempelig vanaf de bank, met de smartphone in de hand realtime gevolgd worden hoe het met de zelfgekozen groenten en kruiden op de persoonlijke percelen gaat.

Ook geef je in de app eenvoudig aan wanneer er onder andere bemest, geharkt en water gegeven moet worden. Zo groeit alles precies zoals het geplant én gepland wordt via de "groene vingers" op de touchscreens van deze nieuwe generatie boeren en boerinnen. Dit duurzame initiatief wordt gesteund door Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling en mede mogelijk gemaakt door de gemeentes Amersfoort, Veenendaal, Leusden en Woudenberg.

De app is het resultaat van de doorontwikkeling die Mijn Boerderijtje het afgelopen jaar op basis van gebruikerservaringen heeft gedaan. De generatie van nu is als gevolg van globalisering en digitalisering gewend dat alles direct beschikbaar is. Door het traditionele ambacht van landbouw te verbinden met hedendaagse technieken wordt niet alleen de bewustwording gestimuleerd van wat we eten, maar ook hoe dit op ons bord belandt. Zo plant Mijn Boerderijtje een zaadje waarmee maatschappelijke voordelen geoogst worden. Enerzijds met de biologische groenten die de tuinier "direct" thuisgestuurd krijgt nadat er in de app op 'Oogsten' is geklikt. Anderzijds in werkgelegenheid voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, die de in de app aangegeven taken onder begeleiding van, en in samenwerking met, een ervaren tuinman uitvoeren.

Ook B2B "goed boeren" met een branded app
Mijn Boerderijtje biedt ook mogelijkheden voor het bedrijfsleven. Denk bijvoorbeeld aan vastgoedbeheerders die nieuwe (appartement)bewoners een moestuin cadeau doen zodat óók zij, bij gebrek aan een stadstuin, toch hun eigen groenten kunnen verbouwen. Er zijn nu al bedrijven, zowel B2C als B2B, die hun relaties een jaar lang een perceel geven in hun eigen branded omgeving van de app. Zo kan een bank in de app een vliegtuigje met een banner van de bank over zien vliegen en is er een automerk waarbij de tractor in de online omgeving is vervangen door hun nieuwste model. Bussiness2Boeren en boerinnen biedt merken dus volop kansen om zich te verbinden aan het duurzaamheidsthema.

Tot slot…
… horen we je denken "een boerderij zonder dieren is geen echte boerderij". Hier zijn ze het bij Mijn Boerderijtje helemaal mee eens en daarom wordt er in de fysieke wereld; op het platteland, en in de digitale wereld; de app, gewerkt aan een omgeving waar straks kippen jouw eieren leggen en koeien jou(w) melk geven.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel