RedStar trakteert op 'lieveheersbeestjes'

RedStar trakteert op 'lieveheersbeestjes'

Tomatenspecialist RedStar zet lieflijke lieveheersbeestjes van snoeptomaatjes in om kinderen aan een gezonde traktatie te helpen. In de Week van het SnoepGOED wil de tomatenkweker met alle andere kwekers en telers van groenten en fruit het belang van een dagelijkse portie fruit en groente onderstrepen.

"Het gezonde lieveheersbeestje is bedacht door onze chefkok Fiona die al jarenlang de heerlijkste recepten met tomaten voorschotelt", vertelt Henri Lambriex, algemeen directeur van RedStar. "Gezond snoepen voor kinderen maak je leuk door er een appetijtelijk hapje van te maken. Wellicht een idee voor alle juffen en meesters die vanuit de huiskamer lesgeven om alle kinderen mee naar de keuken te nemen om dit na te maken."

Lambriex benadrukt dat Nederland een echt tomatenland is. "We eten hier elk jaar 92 miljoen tomaten en dat groeit elk jaar. Van alle tomaten die in de supermarkt worden verkocht, neemt de snoeptomaat met 38% het grootste aandeel in. Daarom zijn we blij dat onze trots, het Red Desire trostomaatje, sinds kort ook bij Albert Heijn in het groentenschap ligt. Steeds meer gezinnen doen de snoeptomaatjes in de supermarktkar. Was dat in 2017 nog 54%, afgelopen jaar zette 57,5% van de families de rode traktatie op het boodschappenlijstje. Daarmee wint de snoeptomaat het van de wortel, met 32,1% op de tweede plaats, en de 16,5% van de snoepkomkommer op de derde plek. Grootste winnaar zijn echter de kinderen die hierdoor steeds meer gezonde voeding naar binnen krijgen."

Het recept voor het lieveheersbeestje is hier te vinden

Bron: Goedemorgen

Deel artikel