'Richt je met verkoop groente meer op de toepassing ervan'
Geplaatst op 13 juli 2021
Dat zei Edwin Paul Vels vanochtend op Paprika Tasty Radio. Vels is Managing Partner bij FMCG Opleidingen, een opleidingscentrum voor Category Management, Trade Marketing, Marktanalyse en Retailkennis. In gesprek met Maurice Wubben deelde hij zijn visie op de verkoop van groente en fruit via de supermarkten. Volgens hem zeggen termijn als hardfruit, zachtfruit en vruchtgroenten een jonge consument niets en moeten supermarkten veel meer aandacht besteden aan de toepassing. Wat dat betreft ging het bij veel agf-campagnes door de jaren heen ook mis, omdat die vooral waren gericht op meer consumeren in plaats van het aantrekkelijk maken van de betreffende producten en productgroepen. Als een consument zich tot een product aangetrokken voelt, als een stuk gemak wordt geboden en als hij weet wat hij ermee kan doen, gaat de consumptie volgens Vels vanzelf omhoog.
Tegelijkertijd kan ook de tuinbouw beter inspelen op de wijze waarop consumenten groente en fruit consumeren. "Help de klant bij het consumeren door na te denken over de manier waarop je de producten aanbiedt." Als voorbeeld noemde Vels het maken van een 'roerbakzak' met paprika's, aangevuld met andere groente. Door het product op die manier te positioneren richt je je op de toepassing in plaats van op het product en zullen meer mensen deze paprika's meenemen, meent Vels.
Heb je de uitzending met Edwin Vels gemist? Luister het volledige gesprek dan later terug via goedemorgen.podbean.com.
Bron: Goedemorgen