Rijk Zwaan succesvol met one-bite komkommer

Rijk Zwaan succesvol met one-bite komkommer

In 2017 introduceerde Rijk Zwaan de eerste komkommersnackvariëteit Quatrino RZ. Samen met Mucci Farms, een van de eerste bedrijven die de komkommer ter grootte van een duim ging telen, blikt de veredelaar terug én vooruit.

"We zijn in 2018 begonnen met het telen van de one-bite-variëteit, die we op de markt brengen als CuteCumber Poppers, met een kleine proefplanting en hebben het programma snel uitgebreid", zegt Guy Totaro, Manager Komkommertelers bij Mucci Farms. "Het product is gemakkelijk en probleemloos te telen en is vergelijkbaar met andere gewassen in termen van onderhoud. De smaak en textuur zijn uitstekend en komen overeen met onze bestaande snackvariant. De enige uitdaging is de arbeidsintensiteit vanwege de grootte van het product." Op de vraag wat Rijk Zwaan kan doen om nieuwe one-bite-rassen te verbeteren, is Totaro duidelijk en bondig: "Normaal gesproken zou ik een reactie hebben, maar niet voor dit product. Ik heb gewoon geen betere snackvariant geproefd of gekweekt dan deze."

Danny Mucci, President Sales & Marketing bij Mucci Farms, vervolgt: "We hebben door de jaren heen een geweldige relatie gehad met Rijk Zwaan en ze waren fantastisch om mee samen te werken toen we dit geweldige bekroonde product probeerden en lanceerden. De aantrekkingskracht van dit product is groot en het is verkrijgbaar bij verschillende grote retailers in Canada en de Verenigde Staten. Het is niet alleen een gezond tussendoortje, het is ook geweldig als aperitief tijdens familiebijeenkomsten of feesten. We kozen voor een kindgerichte aanpak, die het uitzonderlijk goed heeft gedaan, maar ook ouders en andere volwassenen kunnen het gemak van snacken niet weerstaan. We kijken uit naar onze voortdurende samenwerking en succes met one-bite, of zoals wij ze graag noemen, CuteCumber Poppers."

Rene Aarts, veredelaar bij Rijk Zwaan: "Ik ben ook verantwoordelijk voor minikomkommers en wilde iets nieuws creëren. In combinatie met het promoten van een gezondere manier van leven en tussendoortjes, kwamen we op het idee om een ??komkommer zo klein te maken dat iedereen er een kan pakken en onderweg kan eten, omdat je hem niet hoeft te snijden. Zo kunnen consumenten op elk moment van de dag gemakkelijk genieten van komkommers als tussendoortje tussen de maaltijden." Crop coördinator Gert-Jan Krook vervolgt: "Op dit moment is Noord-Amerika de grootste markt voor ons hightechras Quatrino RZ. China pikt de trend van gezonde tussendoortjes ook en ook Zuid-Afrika en enkele Europese landen introduceren nu dit leuke product."

Bron: Rijk Zwaan

Deel artikel