Samenwerking tussen Delphy en 30MHz

Samenwerking tussen Delphy en 30MHz

Dataplatformleverancier 30MHz en onderzoeks- en adviesbedrijf Delphy gaan een samenwerkingsverband aan. Daarbij zet Delphy het dataplatform in als analysetool onder haar consultants terwijl het tegelijkertijd zelf teeltgerelateerde applicaties ontwikkelt. Die komen op hun beurt beschikbaar voor alle gebruikers van het platform in een appstore-achtige omgeving. De samenwerking zorgt ervoor dat Delphy versneld gaat digitaliseren. Consultants krijgen steeds meer mogelijkheden om de teler bij te staan bij het verbeteren van de teelt. Voor 30MHz is het de volgende stap naar een uitrol van het platform binnen de tuinbouw.

De eerste applicatie die gehost zal worden op het 30MHz platform is de Delphy Climate Profiler. Binnen deze applicatie wordt kennis van Delphy vertaald naar een applicatie die realtime teeltadvies geeft. De applicatie is ontwikkeld en ingezet gedurende de Autonomous Greenhouse Challenge afgelopen voorjaar, en inmiddels is uitgetest bij een aantal praktijkbedrijven.

Aad van den Berg, manager van Delphy Digital, is blij met de samenwerking. "De samenwerking is eigenlijk vier jaar geleden al begonnen op projectbasis. En die werd intensiever door de Autonomous Greenhouse Challenge. Daarin hebben we de systematiek ontwikkeld om data-gedreven het klimaat aan te sturen. Het bijzondere is dat 30MHz niet bekend is met de tuinbouw. Hun kennis en kunde is complementair aan wat wij willen bereiken in onze digitaliseringsstrategie. Dit stelt ons in staat onafhankelijk en betrouwbaar te blijven."

30MHz CEO Sytse Zuidema stelt trots te zijn op de samenwerking: "We hebben allebei veel in de relatie geďnvesteerd. Dat heeft geleid tot vertrouwen en uiteindelijk in een contract. Delphy is een enorm kennisbedrijf. En zij zullen steeds gedetailleerdere informatie gebruiken om het teeltproces te begeleiden. Met als resultaat dat telers met minder middelen meer productie kunnen draaien. En wat 30MHz daarnaast zet voor de toekomst is dat proces via een platform verder te kunnen brengen."

KAS Magazine kon de samenwerking als eerste melden. Lees het uitgebreide verhaal met Aad van den Berg en Sytse Zuidema in de nieuwste uitgave die gisteren door de bus viel.

(Foto: KAS Magazine)

Bron: Goedemorgen

Deel artikel