Stichting Nederlands Asperge Centrum van start
Geplaatst op 07 februari 2022
"Wij trekken al jarenlang samen op om te zorgen voor groei in de aspergeconsumptie in Nederland. Deze samenwerking is nu geformaliseerd in een stichting", aldus Rik Kursten, van aspergebedrijf Teboza.
Campagnes op grote schaal
Uniek, en daarmee een primeur in de sector, is dat deze partijen die buitengewoon actief zijn in de afzet van de Nederlandse asperges krachten bundelen door op grotere schaal campagnes op te zetten. 'Directe aanleiding voor de samenwerking is dat asperges een belangrijk product voor ZON en de andere partijen is, waardoor ik als teler en bestuurslid actief deel uit maak van de nieuwe stichting.' vertelt Lauran Geurts, teler & bestuurder ZON fruit & vegetables.
Diversiteit expertises in bestuur
Het dagelijkse bestuur, afkomstig van bovengenoemde bedrijven, kent een diversiteit aan expertises waaronder Marketing, Communicatie en Productmanagement. "Door deze gevarieerde samenstelling zijn we in staat vanuit meerdere invalshoeken na te denken over hoe we onze eindklant, de consument, het beste kunnen bereiken.", voegt Renske Hartensveld, product marketeer van The Greenery toe.
Samenwerking binnen en buiten de sector
De plannen voor de campagnes die van start zullen gaan in april 2022 zijn inmiddels goedgekeurd door het bestuur. In aanloop naar het aspergeseizoen wordt hier meer over bekend. De stichting staat open voor partners binnen en buiten de sector die de consumptie van asperges willen stimuleren.
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws