'Teler altijd in mijn achterhoofd'
Geplaatst op 05 mei 2020
Dat vertelt ze op kiempunt-limburg.nl. Die ontwikkeling biedt volgens haar ook perspectief, want deze ontwikkeling zorgt ervoor dat veel consumenten online op zoek gaan naar bijzondere recepten en andere informatie over hun dagelijkse voedsel. Het versplatform van ZON, Van Eigen Bodem, sluit daar perfect op aan.
Linda Naus moest even wennen aan de snelle wereld van vers toen ze bij ZON kwam werken. "Ik werkte daarvoor bij sauzenfabrikant Hela Thissen. Maar vers werkt heel anders, je moet het al verkopen voordat het geoogst is en je kunt niet zomaar aan een knop draaien om de productie op te schroeven. De teler moet kijken hoe hij een optimaal product in voldoende hoeveelheden en winstgevend kan produceren. Dus die teler, die zit altijd in mijn achterhoofd."
Van Eigen Bodem werd bij ZON al in 2016 bedacht als platform om de telers en hun mooie producten in het zonnetje te zetten bij de consument. Naus: "Dat begint bij de behoefte van de consument, die zoekt op internet naar lekkere recepten. Door recepten te koppelen aan het verhaal van de teler en zijn product, geven we de teler een gezicht en maken we alledaagse groenten en fruit de helden."
Trial and error
Door volop te experimenteren en voortdurend de resultaten te meten, ontdekken de makers wat het beste werkt. "Het is continu proberen en leren door trial and error. We begonnen met alleen een website en een Facebook pagina, maar onze doelgroep is heel breed. Daarom zetten we nu ook kanalen als Pinterest en Instagram in. We zien dat we mede daardoor hard groeien in bezoekers." Harde cijfers worden niet onthuld, maar Naus wil wel vertellen dat het eerste kwartaal van 2020 al net zoveel bezoekers wist te trekken als heel 2019. Een volgende stap is het inzetten van influencers om het bereik te vergroten.
Lees hier verder
Bron: Kiempunt Limburg
Meer nieuws