Verduurzaming ECOstyle versnelt door investering

Verduurzaming ECOstyle versnelt door investering

ECOstyle en Vendis Capital gaan samenwerken. Het investeringsfonds, gespecialiseerd in middelgrote ondernemingen, investeert in ECOstyle, een toonaangevend internationaal merk van duurzame producten voor zowel de consument en de professionele klant.

ECOstyle, gevestigd in Oosterwolde in één van de meest duurzame gebouwen van Europa, ontwikkelt en verkoopt ecologisch verantwoorde producten voor tuinieren en de professionele land- en tuinbouw, als ook producten voor dieren. Het bedrijf werd in 1967 opgericht met dezelfde ecologische visie die vandaag nog steeds de leidraad vormt binnen de onderneming, het aanbieden van hoogwaardige en effectieve natuurlijke producten als alternatief voor producten op basis van chemicaliën. Sinds de oprichting is ECOstyle succesvol geleid door drie generaties van de familie Zwart.

Het merk ECOstyle bedient de particuliere tuinier, professionele hoveniers en de land- en tuinbouwsector. Met haar merk VITALstyle bedient het bedrijf de (huis)dier eigenaren en veehouders met diergeneesmiddelen, aanvullende diervoeders en verzorgingsproducten.

Het heeft leidende posities en een lokale aanwezigheid opgebouwd in al hun kernmarkten, waaronder Nederland, België, Denemarken en Oostenrijk, waar het langdurige relaties heeft met de belangrijkste tuincentra, doe-het-zelf retailers en distributeurs in de professionele sector.

Vendis Capital investeert samen met de huidige CEO en familielid Jeanine De Vries-Zwart, die een overstap maakt naar een adviserende rol in de Raad van Commissarissen. Martine Olijslagers-Kuip is deze week toegetreden als de nieuwe CEO, als aanvulling op het huidige managementteam bestaande uit Jehannes Santema en Henny Atsma.

Jeanine de Vries-Zwart is trots op de ontwikkeling die het bedrijf heeft doorgemaakt gedurende meer dan 50 jaar in eigendom van de familie en verwelkomt Vendis Capital als de nieuwe mede eigenaar: "Op basis van onze gesprekken met Vendis in de afgelopen maanden hebben we er alle vertrouwen in dat we de juiste partner voor ECOstyle hebben gevonden die de volgende groeifase kan ondersteunen en tegelijkertijd de ecologische positionering van het bedrijf, die al drie generaties lang de kern van ons DNA vormt, omarmt en versterkt. We heten Martine van harte welkom en zijn ervan overtuigd dat ze vanuit haar vroegere functies bij Nestlé de juiste ervaring meebrengt op het gebied van marketing, verkoop en duurzaamheid."

Bron: Goedemorgen

Deel artikel