'Verkoopconcept bloemen is sterk achterhaald'

'Verkoopconcept bloemen is sterk achterhaald'

Bloemen zo snel mogelijk van de teler bij de consument krijgen. Dat is het voornaamste doel van Bloemenboom, een initiatief van Dico Drost. Hij vertelde er vanmorgen over op Paprika Tasty Radio.

Bloemenboom is een online platform dat het leven van bloemisten makkelijker wil maken, gaf Drost aan. Volgens hem is de keten nu te ingewikkeld ingericht, waardoor bloemen een te lange weg afleggen voordat ze de consument bereiken. Ook is teveel derving bij bloemisten. Dat kan anders en beter, meent Drost. Met Bloemenboom wil hij dit vergemakkelijken door bloemisten en telers met elkaar in contact te brengen, maar ook door een digitaal bestelsysteem aan te bieden waarmee bloemen sneller en eenvoudiger besteld kunnen worden.

Bestelzuilen
"Het verkoopconcept voor de sierteelt is sterk achterhaald en kan moderner. Daar hoeven we echt het wiel niet opnieuw voor uit te vinden, als we om ons heen kijken zien we tal van voorbeelden die ook voor de tuinbouw toepasbaar zijn." Zo kunnen bloemisten via Bloemenboom straks bestelzuilen, zogenaamde verkoopkiosken (zie foto onder), in hun winkel zetten, waarop consumenten net als bij McDonald's producten kunnen bestellen. Het is een voorbeeld van de vernieuwingen die Drost voor ogen heeft. "Ik denk dat ik een sterk concept heb ontwikkeld de afgelopen jaren waarmee we het verschil kunnen maken, maar kan dat uiteraard niet alleen. Ik roep partijen dan ook op om contact te zoeken en de samenwerking aan te gaan."

Wil je meer weten over Bloemenboom? Luister dan hier het gesprek terug of kijk op www.bloemenboom.nl.


Bron: Goedemorgen

Deel artikel