VOL5 van Food Things! wint prestigieuze award
Geplaatst op 22 november 2021
We're Smart World, de organisator van de awards, is de onbetwiste culinaire leider in gastronomie waarbij groenten en fruit centraal staan. Het initiatief is opgericht om de toepassing van groenten en fruit in de keuken te stimuleren bij particulieren, restaurants en bedrijven. Jaarlijks publiceert We're Smart World de We're Smart Green Guide, de autoriteit op het gebied van de beste plantaardige restaurants ter wereld. De We're Smart Future Awards zijn in het leven geroepen om de culinaire prestaties en innovaties in groenten en fruit in de schijnwerpers te zetten. Daarbij worden in totaal vijf awards uitgereikt voor 'Person of the year', 'Product of the year', 'Project of the year', 'Media of the year' en 'Communication of the year'. Food Things! uit Almere ontving zondag de award voor 'product van het jaar' met VOL5 'Jus de Vegetable'.
Plantaardig alternatief
VOL5 'Jus de Vegetable' (Vegetarisch Onwijs Lekker) is een ambachtelijke saus, getrokken van vijf soorten groenten met een unieke kruiding. Iedere toevoeging aan deze saus is van hoogwaardige kwaliteit. VOL5 'Jus de Vegetable' is bedoeld voor foodprofessional. Volgens de jury van de We're Smart Future Awards biedt Food Things! professionele koks met het product een echt plantaardig alternatief voor een soepbouillon. "VOL5 heeft een rijke, volle smaak die vergelijkbaar is met jus de veau, waardoor het een uitstekende vleesvervanger is. De eenvoudige basis is veelzijdig, maar heeft de juiste complexe structuur om chefs in staat te stellen hun eigen kenmerkende sauzen te creëren."
Guus en Saskia Vredenburg reageren namens Food Things! verheugd op het winnen van de award. "We zijn supertrots dat wij voor VOL5 'Jus de Vegetable' deze prestigieuze internationale award hebben gekregen en dat ons product is uitgeroepen tot 'product van het jaar'. Een product dat is gemaakt van vijf groentesoorten uit de Nederlandse vollegrond, waarbij smaak het uitgangspunt vormt. Deze award bevestigt het succes van VOL5 en motiveert ons om de hele wereld te veroveren en te verrassen en samen te werken aan een smaakvolle en duurzame toekomst."
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws