Wim Peters Kwekerijen start eigen verkoop

Wim Peters Kwekerijen start eigen verkoop

Per 1 januari 2022 neemt Wim Peters Kwekerijen in Someren de verkoop van tomaten in eigen hand. Dit is een logische stap in de ontwikkeling van het bedrijf dat meer kansen wil pakken en klantgericht produceert. De verkoop is in handen van Maurice Langeslag. Lisa Peters zal hem ondersteunen op het gebied van marketing.

Maurice Langeslag is per september 2021 aangesteld als Commercieel Manager bij Wim Peters Kwekerijen. Onder zijn leiding zal het bedrijf de eigen verkoop organiseren. Langeslag heeft een lange staat van dienst. Zo was hij van 2011 tot en met 2016 Accountmanager tomaten bij ZON Fruit & Vegetables. Daarna werkte hij als Salesmanager voor STC International B.V.

Een nieuwe stap
Door een eigen verkoper in dienst te nemen komt er een einde aan de langdurige samenwerking met veiling ZON, waarvan Peters vanaf zijn start in Someren lid was. "We zijn toe aan een volgende fase", vertelt Wim Peters. "Met deze stap willen we onafhankelijk zijn, meer kansen pakken en nog meer klantgericht produceren. Wij willen door meer focus op product en organisatie een kortere keten en meer slagkracht genereren."

Afzetstrategie
Aan het besluit ging een lange weg vooraf. Op 23 juni 2016 werd het bedrijf dusdanig zwaar getroffen door een hagelbui dat nieuwbouw noodzakelijk was. Dat was een goed moment om nieuwe strategische doelen te formuleren en een nieuwe organisatiestructuur te ontwikkelen. Hierdoor kwam Peters in 2017 terug, met nieuwe opstanden en kasinrichting die volledig gericht is op een duurzame en innovatieve teeltwijze, onder andere met LED's. In dat jaar veranderde hij ook van afzetstrategie, koos voor een breder tomatenassortiment en legde onder andere contacten met buitenlandse telers en hun handelspartners. In 2020 verdubbelde Wim Peters Kwekerijen haar areaal van 16 naar 31 hectare door de overname van Greenco Productions en kwekerij De Driemaster in Someren.

Vraaggestuurd
"Inmiddels werken we nagenoeg vraaggestuurd. Bovendien werken we aan langdurige en eerlijke relaties met onze (inter)nationale klanten, waarbij de kwaliteit van onze producten centraal staat. Op dat laatste willen we ons nog meer focussen. De stap om de verkoop in eigen hand te nemen is iets waar we naartoe zijn gegroeid en voelt dus heel logisch. Onze organisatie is ook klaar voor deze stap."

The Taste of Tradition
Wim Peters Kwekerijen heeft een lange familietraditie. Wim is de derde generatie van de familie Peters die tomaten teelt. De vierde generatie doet inmiddels zijn intrede, waaronder dochter Lisa. Onder het motto 'The Taste of Tradition' voert het bedrijf eigen merken, zoals de Cherry Trostomaat 'Umami', de Coeur de Boeuf tomaat 'Autenta' en Pruim Tomaten 'Roma'. Op verzoek en vanuit een goede relatie met klanten teelt het bedrijf exclusieve en onderscheidende producten.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel