'Duurzaamheid is een lastig en kostbaar probleem'
Geplaatst op 06 april 2021
Klaas van Egmond (Delphy), Rens Peperkoorn (Royal FloraHolland) en William Sonneveld (Havecon)zijn de initiatiefnemers van de online tool FutureProof. Want slim communiceren is goed voor de business, zeggen ze in KAS Magazine. "Vooral klanten, leveranciers en personeel hechten waarde aan duurzaamheidsaspecten van een onderneming. Het gaat allang niet meer alleen om de carbon footprint, dat is onderdeel ervan. Er komt veel meer bij duurzaamheid kijken: een groen kantoor, een gezonde kantine, een fietsplan en de mogelijkheid tot sporten of yoga. Jonge mensen vinden dat minstens zo belangrijk als een goed salaris."
Klaas, Rens en William ontwikkelden FutureProof tijdens het Intrapreneurship programma van HortiHeroes. De opdracht was om een startup te starten voor de agri & foodsector. De uitdaging is: welk probleem ga je in de startup oplossen, vertelt Klaas. "Duurzaamheid is een lastig en kostbaar probleem. Veel ondernemers snappen niet wat het inhoudt en het wordt niet aantrekkelijk ingezet. Of ze denken dat het veel geld gaat kosten om duurzaam te zijn. Met FutureProof geven wij inzicht in wat bedrijven aan duurzaamheid doen, welke acties ze kunnen nemen om het beter te doen en op welke plekken ze duurzaamheid kunnen inzetten. De resultaten hiervan kunnen ze eenvoudig op hun website plaatsen en communiceren met nieuwe talenten of gebruiken in de acquisitie van nieuwe klanten en leveranciers."
Lees het volledige interview met de initiatiefnemers van FutureProof in de december-uitgave van KAS Magazine.
Bron: Goedemorgen