Go Go Greenweek

Go Go Greenweek

Een belangrijk onderdeel van het project Go Go Greenhouse is om scholieren te laten zien wat de glastuinbouwsector te bieden heeft als potentiële werkgever in de toekomst. Ervaring leert dat veel jongeren niet kiezen voor een baan in de glastuinbouw, omdat hun beeld van de sector niet helemaal klopt met de werkelijkheid. Er wordt vaak puur aan productiewerk gedacht. Doelstelling van Go Go Greenhouse is om dat beeld bij te stellen, bijvoorbeeld tijdens een nieuwe editie van de Go Go Greenweek.

"Doordat scholieren bij de glastuinbouw in eerste instantie puur denken aan productiewerk, worden ze niet echt een ambassadeur van de sector. Terwijl ze in het weekend en in de vakanties al wel werkzaam zijn in de sector. Zonde dat hun beeld vaak beperkt is, want juist voor de vele niet-productiebanen zijn nu en in de toekomst volop gemotiveerde en kundige mensen nodig", zegt Agnes van den Berg, projectleider van Go Go Greenhouse, een project van Glastuinbouw Nederland, mede gefinancierd door Colland.

In de aanloop naar de mei-vakantie, als scholieren weer vaker actief zijn in de kassen, daagt Agnes ondernemers uit om de jongeren op hun bedrijf te laten zien wat de mooie glastuinbouwsector als toekomstig werkgever te bieden heeft. "Uiteraard kunnen zowel nieuwe als bestaande deelnemers aan Go Go Greenhouse de handschoen oppakken. Wij vinden het een mooie uitdaging om er met elkaar voor te zorgen dat scholieren weten wat er te koop is. Ze positief laten denken en praten - met vrienden - over onze sector, om het  imago van de glastuinbouw onder de jeugd te verbeteren. Met mogelijk gemotiveerde toekomstige medewerkers."

Lees hier verder

Bron: Glastuinbouw Nederland

Deel artikel