Go Go Greenweek
Geplaatst op 31 maart 2021
"Doordat scholieren bij de glastuinbouw in eerste instantie puur denken aan productiewerk, worden ze niet echt een ambassadeur van de sector. Terwijl ze in het weekend en in de vakanties al wel werkzaam zijn in de sector. Zonde dat hun beeld vaak beperkt is, want juist voor de vele niet-productiebanen zijn nu en in de toekomst volop gemotiveerde en kundige mensen nodig", zegt Agnes van den Berg, projectleider van Go Go Greenhouse, een project van Glastuinbouw Nederland, mede gefinancierd door Colland.
In de aanloop naar de mei-vakantie, als scholieren weer vaker actief zijn in de kassen, daagt Agnes ondernemers uit om de jongeren op hun bedrijf te laten zien wat de mooie glastuinbouwsector als toekomstig werkgever te bieden heeft. "Uiteraard kunnen zowel nieuwe als bestaande deelnemers aan Go Go Greenhouse de handschoen oppakken. Wij vinden het een mooie uitdaging om er met elkaar voor te zorgen dat scholieren weten wat er te koop is. Ze positief laten denken en praten - met vrienden - over onze sector, om het imago van de glastuinbouw onder de jeugd te verbeteren. Met mogelijk gemotiveerde toekomstige medewerkers."
Lees hier verder
Bron: Glastuinbouw Nederland