HelloFresh ziet aantal bestellingen verdubbelen

HelloFresh ziet aantal bestellingen verdubbelen

Maaltijdleverancier HelloFresh profiteert van de coronapandemie. In het eerste kwartaal van dit jaar had het bedrijf drie miljoen meer klanten dan een jaar eerder en leverde het 98,6 procent meer maaltijdboxen. De omzet verdubbelde naar 1,4 miljard euro.

Omdat de horeca het volledige eerste kwartaal vrijwel overal ter wereld gesloten was, gaan mensen op zoek naar alternatieven. Zij zien HelloFresh, dat wekelijks een doos met verse groenten en recepten voor de deur zet, als een goed alternatief voor zelf koken.

Dat heeft het bedrijf geen windeieren gelegd tijdens deze pandemie. HelloFresh heeft nu 7,3 miljoen klanten en leverde in het eerste kwartaal 29,3 miljoen boxen. Ook het aantal bestellingen per klant ging omhoog: van 3,5 naar 4. De omzet steeg met 106,4 procent en kwam uit op 1,4 miljard euro. De winst groeide met 152,3 procent tot 159,2 miljoen euro en bedraagt 11 procent van de omzet.

Voor het volledige jaar verhoogde de maaltijdleverancier zijn vooruitzichten. De omzet zal volgens het bedrijf 35 tot 45 procent groeien, waar dat eerst 20 tot 25 procent was, en de winst zal 10 tot 12 procent van de omzet bedragen. Eerder ging HelloFresh uit van een winstmarge van 9 tot 12 procent.

Bron: NU.nl

Deel artikel