Jaar van de Goudsbloem & Courgette gestart

Jaar van de Goudsbloem & Courgette gestart

2021 is het 'Jaar van de Goudsbloem & Courgette', een internationale marketingcampagne die wordt georganiseerd door de Home Gardening business unit van Fleuroselect. Deze campagne heeft tot doel de afzet van zaden en planten van goudsbloemen en courgettes richting consument te bevorderen.

In gerenommeerde openbare parken en tuinen komen grootschalige displays met goudsbloemen (Calendula officinalis), die de diversiteit van deze veelzijdige plant aan de consument laten zien. Onder de leden van Fleuroselect zijn maar liefst 80 rassen ingezameld. Displays zijn gepland in Harlow Carr en Hyde Hall, twee tuinen van de Royal Horticultural Society in het Verenigd Koninkrijk, in het Egapark in Erfurt (Duitsland), op het eiland Mainau (Duitsland) en in Jardin des Plantes in Parijs. Bovendien wordt in de tuin Bridgewater, eveneens van de Royal Horticultural Society, een veldproef aangelegd met courgettes om de rassen te beoordelen voor een Award of Garden Merit.

Aandacht in consumentenmedia
Geselecteerde journalisten en redacteuren van lifestyle- en tuinbladen in binnen- en buitenland ontvangen kant-en-klare, informatieve redactionele artikelen over hoe de goudsbloem en courgette het beste kunnen worden geplant en verzorgd. Deze teksten gaan gepaard van inspirerend beeldmateriaal. Op deze manier worden lezers breed geďnformeerd over deze makkelijk te telen gewassen.

Marketingmateriaal
Veredelaars, groothandelaren en retailers kunnen het speciaal vervaardigde marketingmateriaal en de inspirerende beelden verwerken in hun eigen promotieactiviteiten. Deelnemers kunnen tevens hun bedrijfslogo of andere informatie toevoegen aan de professioneel opgezette bestanden. Ook kunnen zij hiermee hun eigen labels, zaadzakjes, advertenties en social media-posts laten aansluiten op de campagne.

De marketingcampagne van volgend jaar zal gewijd zijn aan Papaver en basilicum.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel