Jumbo zet in op hogere klanttevredenheid

Jumbo zet in op hogere klanttevredenheid

Jumbo heeft een nieuw winkelorganisatiemodel aangekondigd, waarmee de supermarkt na de zomer start. De plannen hiervoor zijn met de medewerkers gedeeld. Met deze organisatiewijziging zegt Jumbo beter in te kunnen spelen op de huidige en toekomstige wensen van de klant.

"We hebben de medewerkers meegenomen in wat de aanpassingen in de praktijk betekenen. Het uitgangspunt is dat er geen banen verdwijnen. De inhoud van een aantal functies zal wel veranderen, waarbij we sterk inzetten op talentontwikkeling. Verder komt een aantal functies te vervallen, waarvoor passende functies in de plaats komen. Medewerkers met een vast contract krijgen voorrang bij het solliciteren op een nieuwe functie." 

Verder vergroten klanttevredenheid
"Bij Jumbo geloven we erin dat boodschappen doen elke dag leuk kan zijn. We doen er alles aan om de klanttevredenheid te vergroten. Jumbo werkt daarom sinds 2018 aan aanpassingen voor een nieuw organisatiemodel voor haar winkels. We doen dit zorgvuldig en zoveel mogelijk op basis van praktijkonderzoek. We hebben de benodigde tijd genomen om te testen. De COR en de OR Filialen zijn vanaf het begin van dit proces nauw betrokken bij de plannen. De medezeggenschap heeft positief advies uitgebracht."

Medewerkers in hun kracht
De nieuwe winkelorganisatie wordt volgens Jumbo zodanig ingericht dat iedere medewerker nog beter in staat is om de klantbehoeften te overtreffen. "De kerngedachte hierbij is dat we alle collega's in de winkel in hun kracht willen zetten, zodat zij met trots en passie het Jumbo DNA voelen én kunnen uitdragen en de 7 Zekerheden en specialistische vakkennis goed in de praktijk kunnen brengen. Zo maken we het nog leuker voor de klant en kan Jumbo succesvol blijven groeien."

Bron: Goedemorgen

Deel artikel