Komkommerkwekerij Vitom wordt lid Growers United
Geplaatst op 31 maart 2021
De groei van de productgroep komkommer onder Growers United vraagt om een sterk merk. "Het logo van Green Diamonds is gemoderniseerd en benadrukt met de pay-off 'we know cucumbers', dat het een productgroep is met bevlogen productspecialisten die weten wat onze klanten en de consument wil", vertelt Perry Dekkers commercieel directeur bij Growers United.
Kwaliteitssegment komkommers
Met acht moderne teeltlocaties is Green Diamonds dé specialist in het topsegment komkommers. "Als telers van de hogedraad-teeltmethode staat innovatie centraal bij ons, waar de focus ligt op een zo kort mogelijke uitgroeiduur. Met als resultaat dat de komkommer na gemiddeld 15 dagen klaar is om te oogsten'', vertelt sales manager Mariëtte van der Linden. Bij de traditionele teelt duurt dit proces gemiddeld 22 dagen. Deze unieke teeltmethode wint zo zeven waardevolle extra dagen om de komkommer bij de consument te krijgen. Door een langere houdbaarheid in de keten, koopt de shopper een extra vers product.
Kennis van consument
De markt is continu in beweging. Consumenten doen hun boodschappen vaker online en voor verschillende eetmomenten. Tegelijkertijd zijn zij op zoek naar beleving, gemak en gezonde verse producten. "Als productspecialist investeert Growers United in product-, consument- en shopperinzichten. We weten dus precies waarom een shopper koopt. Die inzichten delen we graag met onze klanten en handelspartners", vertelt Dekkers. Want samenwerken brengt ons verder!
Nieuw lid Growers United
Komkommerteler Vitom uit De Lier is vanaf dit seizoen lid van Growers United. Vitom treedt toe tot de productgroep komkommer, waar het voor het merk Green Diamonds komkommers teelt. Met deze uitbreiding komt Green Diamonds op een teeltoppervlakte van ruim 31 hectare. "Rob Groenewegen is het prototype van een jonge, enthousiaste ondernemer die wij graag verwelkomen", zegt Mariëtte. In de kas van 3 hectare aan de Kreekrug in De Lier worden belichte komkommers geteeld. "Ik kom bij een club ondernemers met dezelfde visie, op teelt en verkoop naar klanten en retailers'', vertelt Rob Groenewegen eigenaar van Vitom. Lange tijd heeft Rob troscherrytomaten geteeld. Sinds 2017 is hij overgestapt naar de teelt van komkommers. "Ik verwacht met Growers United verder te komen. Doen waar je goed in bent, daar gaat het om'', aldus Rob.
We know cucumbers
Het gemoderniseerde logo wordt nu versterkt door de nieuwe pay-off: we know cucumbers. Het vertelt direct wie Green Diamonds is, wat we doen en waarvoor we staan. "Passie voor het product en redeneren vanuit de consument om waardegroei te creëren'', aldus Perry.
Bron: Goedemorgen