Signify kampioen in octrooiaanvragen
Geplaatst op 16 maart 2021
"Ons doel is om het buitengewone potentieel van licht te ontsluiten voor een beter leven en een betere wereld. Om dit doel te bereiken richten onze onderzoekers zich voortdurend op verlichtingsonderzoek dat zorgt voor nieuwe ervaringen en waarde voor onze klanten, en innovaties die het milieu en de maatschappij ten goede komen," zegt Eric Rondolat, CEO van Signify. "Deze omvatten het verbeteren van producten die al op de markt zijn, maar ook producten die nog in ontwikkeling zijn en die ons zullen helpen concurrerend te blijven en in de toekomst winstgevende groei te stimuleren."
Signify staat op de tweede plaats in de lijst van Nederlandse bedrijven. In 2020 heeft het bedrijf een groeiend aantal octrooien aangevraagd voor LiFi, 3D-printen, UV-C-desinfectieverlichting en verlichting voor de landbouw. Het bezit nu meer dan 19.500 octrooien, bijna allemaal gericht op LED-gebaseerde verlichting en besturing. Ze omvatten alles van LED-lampen, -modules en -armaturen tot geconnecteerde technologieën voor het beheren van deze lichtbronnen, waardoor licht geconnecteerd, digitaal en duurzaam wordt.
Video: de innovaties van Signify in een notendop.
"De leidende positie van sommige Nederlandse bedrijven met een breed scala aan technologieën is goed nieuws, want onderzoek en innovatie zullen tot een gezondere wereld leiden en het herstel van de pandemie stimuleren," vertelt António Campinos, President Europees Octrooibureau (EOB). Het EOB, met hoofdzetel in München, biedt uitvinders hoogwaardige octrooibescherming in maar liefst 44 landen en bestrijkt daarmee een markt van zowat 700 miljoen mensen. Vorig jaar ontving het in totaal 180.250 aanvragen, wat ondanks de pandemie bijna evenveel was als in 2019.
Bron: Goedemorgen